فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۷۶)

وزیر صمت در پاسخ به خبرنگار «عصرخودرو»: مزایده زیرمجموعه خودروسازان طی هفته های آینده آغاز خواهد شد+ویدیو

عصر خودرو- وزیر صمت از آغاز مزایده زیرمجموعه خودروسازان بر اساس دستور رییس جمهور طی هفته های آینده خبر داد.

وزیر صمت در پاسخ به خبرنگار «عصرخودرو»: مزایده زیرمجموعه خودروسازان طی هفته های آینده آغاز خواهد شد+ویدیو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سید رضا فاطمی امین در کنفرانس خبری چهاردهم شهریورماه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرخودرو مبنی بر ارائه گزارش جزئیات روند خصوصی سازی صنعت خودرو بر اساس دستور رییس جمهور گفت: برنامه کلان ما برای خصوصی سازی تا سال 1404 این است که 30درصد از تولید خودرو غیر از ایران خودرو و سایپا باشد تا این انحصار یا تمرکز تولید کاهش پیدا کند.

    وزیر صمت در تشریح روند خصوصی سازی افزود: قیمت گذاری ها تمام شده و آگهی ها هم منتشر شده است. وی گفت: در مرحله نخست، سهام شرکت های زیرمجموعه آگهی شده و عده ای در این فراخوان شرکت کرده اند.فاطمی امین اضافه کرد: ما برای مزایده باید مطمئن شویم که مشتری وجود دارد.

    فاطمی امین با ارائه تفسیر تازه ای از دستور رییس جمهور در توجیه علت تاخیر در خصوصی‌سازی خودروسازان گفت: رییس‌جمهور در دستور خصوصی‌سازی خودروسازان گفته بودند که واگذاری مدیریت دولتی خودروسازان تا شهریورماه تعیین تکلیف شود که در همین راستا طی ماه های گذشته جلسات متعددی را برگزار کردیم که سهام دولت را عرضه کنیم یا سهام تودلی یا سهام زیرمجموعه ها را در نهایت به این نتیجه رسیدیم که واگذاری‌ها از سهام زیرمجموعه ها آغاز شود لذا با نهایی شدن این تصمیم، دستور تعیین تکلیف رییس جمهور را انجام داده ایم و اکنون باید وارد باز عملیاتی شویم.

    فاطمی امین با شااره به مشکلات واگذاری شرکت هایی نظیر نیشکر هفت تپه، هپکو و ماشین سازی اراک گفت: خصوصی سازی شرکت هایی مانند هپکو و ... با 5 هزار نیروی کار مشکلاتی را داشت که به آن اشراف دارید.صنعت خودرو و قطعه سازان ججمعا حدود 500 هزار اشتغال دارند و اگر مشکلات واگذاری ماشین سازی اراک و هپکو و... اتفاق بیفتد، مشکلات بزرگتری در پیش خواهد بود لذا باید با دقت و حساسیت بیشتری این مساله را دنبال کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو