فونیکسریمکسبهتام

عملکرد شگفت انگیز خودروی تسلا Y در تصادف! + عکس

عصر خودرو- یورو انکپ، مرکزی که ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی که در قاره اروپا تولید یا مورد استفاده قرار می‌گیرند، را انجام می دهد، نتایج تست های چندین مدل خودرو جدید را به تازگی منتشر کرده است. بسیاری از این خودروها موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن شده اند، اما تسلا مدل وای (Tesla Model Y) چهره شاخص این مجموعه بوده است.

عملکرد شگفت انگیز خودروی تسلا Y در تصادف! + عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، تسلا مدل وای که در کارخانه تسلا در آلمان تولید می شود، عملکردی چشمگیر در تست های تصادف و ارزیابی ایمنی مرکز یورو انکپ داشته و موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده است.

اما بزرگ‌ترین دستاورد برای تسلای اروپایی امتیاز نزدیک به کامل 98 درصد در زمینه امکانات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو بوده است. همچنین، تسلا مدل وای موفق به کسب امتیاز 97 درصد در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال شده است.

تسلا مدل وای که در گیگافکتوری برلین تسلا تولید می شود امتیاز کامل را برای پشتیبانی از حرکت خودرو بین خطوط و سامانه نظارت بر شرایط راننده مبتنی بر دوربین جدید در داخل کابین خودرو کسب کرده است. در تست های جاده ای یورو انکپ، سامانه تسلا ویژن (Tesla Vision) عملکرد بسیار خوبی در پیشگیری از تصادف با خودروهای دیگر، دوچرخه سواران و عابران پیاده داشته است.

تسلا مدل وای در دو بخش دیگر محافظت از سرنشینان کودک و محافظت از کاربران آسیب‌پذیر حاضر در جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز به ترتیب امتیازهای 87 درصد و 82 درصد را کسب کرده است که این موارد نیز بسیار خوب هستند.

میشل ون راتینگن دبیرکل یورو انکپ برای امتیازات برجسته و رکوردشکن مدل وای به شرکت تسلا تبریک گفته است. به گفته وی، تسلا نشان داده است که هیچ چیز جز بهترین به اندازه کافی برای آنها خوب نیست.

نتایج تست های تصادف و ایمنی یورو انکپ برای تسلا مدل وای 2022 به شرح زیر است:

محافظت از سرنشینان بزرگسال – 97 درصد

محافظت از سرنشینان کودک – 87 درصد

محافظت از کاربران آسیب‌پذیر حاضر در جاده – 82 درصد

امکانات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو – 98 درصد

تست های تصادف شامل موارد زیر بوده اند:

تست برخورد از جلو با همپوشانی متوسط – 50 درصد از پهنای قسمت جلوی خودرو با یک مانع تغییر شکل دهنده در حال حرکت برخورد می کند که هر دو با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

تست برخورد از جلو با همپوشانی کامل – قسمت جلوی خودرو که با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است با مانعی ساکن برخورد می کند.

تست برخورد از بغل – مانعی تغییر شکل دهنده در حال حرکت با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت با درب قسمت راننده خودرو برخورد می کند.

تست برخورد از بغل با ستون – خودرو روی سطحی متحرک قرار گرفته و با سرعت 32 کیلومتر بر ساعت از بغل با یک ستون برخورد می کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو