فونیکسریمکسبهتام

دومین محصول جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ چه مشخصاتی دارد؟

عصر خودرو- گروه صنعتی ایران خودرو روز ۲۶مهرماه از نسخه پروتوتایپ هاچ بک جدید TF۲۱ رونمایی کرد. این خودرو به گفته مدیرعامل ایران خودرو صددرصد بومی است و از شهریور ۱۴۰۲ عرضه آن به بازار آغاز خواهد شد و پس از رسیدن به تیراژ مدنظر، به مرور جایگزین پژو ۲۰۶ خواهد شد.

دومین محصول جدید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ چه مشخصاتی دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، توسعه خودروهای بومی و با درصد بالای داخلی‌سازی از مهمترین برنامه های 3سال اخیر ایران خودرو بوده و در راستای این برنامه، شمار خودروهای جدید با نشان اختصاصی ایران خودرو افزایش قابل توجهی داشته و اکنون بخش قابل توجهی از سبد محصولات ایران خودرو به خودروهای بومی این خودروساز اختصاص پیدا کرده اما نکته ای که TF21 را از دیگر پروژه های ایران خودرو متمایز می کند، قرارگیری این خودرو در دسته محصولات اقتصادی بازار خودرو است که قشر گسترده تری از مشتریان را دربر می گیرد.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمایی از پروتوتایپ هاچ بک TF21 ضمن اشاره به صددرصد داخلی بودن این خودرو گفت: این پروژه طی مدت 18 ماه اجرا شده که در نوع خود رکورد بی سابقه ای در صنعت خودرو به حساب می آید.

محسن رضایی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو نیز در این مراسم از عرضه سری نخست این محصول با پیشرانه TU5P و سپس با پیشرانه 3سیلندر جدید ایران خودرو خبر داد و افزود : برای نخستین بار بخش برق و الکترونیک پلتفرم این خودرو به صورت کاملا بومی توسعه یافته که حدود 30 درصد از کل پلتفرم را شامل می شود. رضایی منش در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد که پلتفرم این خودرو هیچ ارتباطی به رنو کویید ندارد.

بازار خودرو ایران بنا بر توصیه وزیر صمت نیازمند توسعه محصولات اقتصادی برای دسترسی شمار بیشتری از مشتریان است. پژو 206 از بدو ورود به بازار از محبوب ترین خودروهای تولیدی در کشور بوده و اکنون نوبت به آن رسیده تا با محصولی ارتقاء‌یافته بر پایه پلتفرم P200 ایران‌خودرو جایگزین شود.

TF21 قرار است در سه تیپ عرضه شود و پیشرانه ای که به آن توان می دهد مشابه تارا و رانا پلاس از نوع TU5P است که احتمالا در فاز نخست با گیربکس های 5سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ خواهد شد و به مرور گیربکس 6سرعته دستی اختصاصی ایران خودرو نیز مجهز خواهد شد. مدیرعامل ایران خودرو پیشتر اعلام کرده بود که در صورت ثبات شرایط اقتصادی این خودرو قیمتی 180 تا 300 میلیون تومانی برای تیپ های مختلف خواهد داشت. پیشرانه این خودرو با حجم 1.6 لیتر توان تولید حداکثر قدرت 113 اسب بخار و حداکثر گشتاور 143 نیوتون متر را دارد. هنوز جزئیاتی از آپشن ها و امکانات احتمالی این خودرو به صورت قطعی در دست نیست اما احتمالا در نسخه فول این خودرو امکاناتی نظیر استارت و ورد بدون کلید، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، سنسور نور و باران، فرمان برقی، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، سنسور باد تایرها و اتوهلد نصب خواهد شد.

طراحی TF21 با هدف ارائه خودرو هاچ بک شهری با مشخصه های یک کراس کوچک صورت گرفته و الگوهای طراحی خانواده جدید محصولات ایران خودرو همگام با به روز ترین خودروهای جهان در آن دیده شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۵
      • خودروامروز ۶۷۴
      • خودرو امروز ۶۷۳
      • خودرو امروز ۶۷۲
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      آخرین بروزرسانی ۲۰ ساعت پیش
      آرشیو