فونیکسریمکسبهتام

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبرداد:

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی منبع اصلی انتشار آلودگی هوا در تهران

عصر خودرو- سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از اصلی‌ترین منابع انتشار آلاینده های هوای تهران است و شهرداری تهران باید توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی را با اولویت حمل و نقل پاک در دستور کار خود قرار دهد.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی منبع اصلی انتشار آلودگی هوا در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در راستای  ایجاد هماهنگی و آمادگی در شهرداری تهران برای انجام اقدامات پیشگیرانه در مواقع اضطرار آلودگی هوای این شهر، جلسه مشترکی با حضور سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، معاونان و مدیران شهرداری تهران و چندتن از اعضای شورای شهر تهران در محل برج میلاد برگزار شد.

    سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه به اهمیت و ضرورت تشکیل چنین جلساتی برای تقویت همکاری ها و هم افزایی در زمینه شناسایی، پایش و کنترل منابع آلاینده و انجام اقدامات آنی و پیشگیرانه در شرایط وارونگی دما و بروز آلودگی هوا در نیمه دوم سال اشاره و تاکید کرد: نظارت معاونت های شهرداری بر اجرای مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا، می تواند از ورود به شرایط بحران آلودگی هوا جلوگیری کند.

    ایرج حشمتی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد در مدیریت شهری تهران مبتنی بر هوشمندسازی، گفت: شهرداری تهران با این گونه اقدامات و همچنین با توسعه خدمات محله محور و کاهش سفرهای درون شهری، ترافیک را کاهش داده تا کیفیت هوا بهبود پیدا  کند.

    وی در ادامه به  موضوع پسماندسوزی در اطراف شهر تهران و نقش آن در تشدید آلودگی هوا پرداخت و پیشنهاد تشکیل گشت های پایش مشترک را ارائه کرد.

    سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به جمعیت ساکن 9.8 میلیونی و جمعیت شناور 2.8 میلیونی در تهران، مصرف بالای انرژی در تهران را نگران کننده دانست و با توجه به ارتباط مصرف بالای انرژی در تشدید آلودگی هوا، ضرورت برنامه ریزی جهت بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر را یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا برشمرد.

    فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی منبع اصلی انتشار آلودگی هوا در تهران

    حشمتی افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از اصلی ترین منابع انتشار آلاینده های هوای تهران است و شهرداری تهران باید توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی را با اولویت حمل و نقل پاک در دستور کار خود قرار دهد.

    وی با اشاره به جلسه کارگروه هماهنگی اجرای قانون هوای پاک که هفته گذشته در وزارت کشور برگزار شد، گفت: با ورود جدی دولت و وزیر کشور و همچنین سازمان بازرسی کل کشور، اراده جدی در دستگاه های اجرایی شکل گرفته است و برنامه های عملیاتی خوبی از سوی وزارت کشور، نفت، نیرو و سایر سازمان ها تهیه و ارائه شده که امیدواریم ضمن اجرای به موقع برنامه ها، اهداف قانون هوای پاک در کاهش آلودگی هوا محقق شود.

    حشمتی، ضمن قدردانی از معاونان و مدیران شهرداری تهران، با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک و هم افزایی در انجام اقدامات، از مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری در خواست کرد تا نشست های مشترک کارشناسی و مدیریتی به صورت مداوم تشکیل و موضوعات مرتبط تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار گیرد.

    در ادامه جلسه، مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن بیان اهمیت موضوع آلودگی هوا، با اشاره به اسناد بالادستی و سیاست های مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، ضرورت برنامه ریزی درست جهت جلوگیری از بارگذاری های مضاعف در تهران،  گزارشی از وضعیت شهر تهران و رویکرد شورای شهر در حمایت از طرح ها و برنامه های محیط زیستی ارایه کرد و حمایت همه جانبه دولت و سایر قوا از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر بر حسن اجرای قانون هوای پاک را ضروری دانست.

    در ابتدای جلسه، مدیران شهرداری تهران در خصوص اقدامات محیط زیستی شهرداری در حوزه به کارگیری انرژی های پاک، ساختمان سبز، فضای سبز، معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های شهرداری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و عملکرد مراکز معاینه فنی، گزارشی ارائه کردند، سپس گزارش 10ساله کیفیت هوای تهران توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارائه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو