فونیکسریمکسبهتام

هوشمند سازی خودروها در ایران خودرو

عصر خودرو- مدیر عامل ایران خودرو گفت: در آینده هوشمند سازی خودرو‌ها در ایران خودرو یکی از رویه‌ها خواهد بود.

هوشمند سازی خودروها در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، آقای مهدی خطیبی در آیین امضای قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودرو‌های متصل با بیان اینکه با تولید این محصول، کیفیت خودرو‌های داخلی ارتقا خواهد یافت، گفت: این اتفاق و کار نمونه ایی از یک فعالیت دانش بنیان ارزشمند است؛ به بیانی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه ایران خودرو در حقیقت بازوی یاری تکنوسنتر ایران خودرو به شمار می‌آیند.

    وی با بیان اینکه اهمیت این موضوع که ایران خودرو صاحب نقشه و تکنولوژی است برای ما بسیار زیاد است، گفت: این سامانه در خودروی ری را برای اولین بار نصب می‌شود.

    مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه در آینده هوشمند سازی خودرو‌ها در ایران خودرو یکی از رویه‌ها خواهد بود، گفت: خودروی مجهز به این سامانه قابلیت‌های بسیاری خواهد داشت؛ به کارگیری این سامانه با ری را آغاز می‌شود در ادامه روی خودروی تارا نیز نصب خواهد شد که پروژه آن در حال پیگیری است.

    در ادامه اقای پورمجیب قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو گفت: این یک راهبرد جهانی در صنعت خودرو است؛ بحث خودرو برقی است که اولین محصول برقی ایران خودرو بحث خودرو‌های خودروان را داریم که ایران خودرو گام بر می دارد.

    سامانه تله ماتیک ایران خودرو رونمایی شد
    مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو ضمن اشاره به مزایای سامانه تله ماتیک، گفت: این برد الکتریکی قابلیت صادرات دارد.

    آقای کیوان وزیری  در ادامه آیین امضای قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودروهای متصل گفت: امروز روز مهمی برای صنعت خودرو است؛ با توجه به اینکه امسال سال دانش بنیان معرفی شده، شرکت تام چهارمین محصول دانش بنیان (بردالکتریکی تله ماتیک) را معرفی می کند.

    وی افزود: تمامی اجزای این ماژول صفر تا صد در گروه صنعتی ایران خودرو طراحی شده و توسط صنایع دفاع قرار داد ساخت و تامین را انجام خواهیم داد. این ماژول بسیار مهم‌است که روی خودرو به کار می‌ رود و اینترنت سیار خواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو بیان کرد: این ماژول (تله ماتیک) سال آینده‌روی ری را به کار خواهد رفت؛ نکته قابل توجه این است که می توانیم این محصول را توسعه دهیم.

    وی با اشاره به کاربردهای مختلف این ماژول روی خودرو، گفت: با استفاده از این برد الکتریکی ترافیک را متوجه می شویم، ارتباطی که برای خدمات پس از فروش نیاز داریم، در این سامانه به کار رفته است، روی این خودرو تلفن نصب شده است و امکان ارتباط با پلیس و اورژانس فراهم می شود.

    مدیر عامل شرکت تام با بیان اینکه زیرساختی که در این طراحی برد انجام شده 4G است، گفت: برد این خودرو کامل در داخل طراحی شده است؛ نگاه صادراتی در این محصول داشته ایم و در سیستم ماهواره ای اروپا نیز به کار می رود.

    وی افزود: امروز قرارداد تولید 20 هزار نمونه از این ماژول با شرکت صاشیراز (صنایع الکترونیک کشور) بسته می شود.

    شناسایی گلوگاه های حوزه صنایع الکترونیک خودرو در صنایع دفاع
    مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز گفت: طی جلسات مستمر با خودروسازان، ادبیات و گلوگاه های حوزه صنایع الکترونیک خودرو شناسایی و تبیین شد.

    مهندس علیرضا عابدی همچنین در مراسم‌ آیین امضای قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودروهای متصل دستاوردهای صنایع الکترونیک در وزارت دفاع را گامی در راستای تحقق رونق تولید ملی و همکاری با شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با اتکا به قابلیتهای تکنولوژیهای دفاعی، زیرساخت ها و شبکه همکار و براساس راهبرد وزارت دفاع برنامه جدی و رو به توسعه ای برای ایفای نقش در توسعه تولید ملی و رونق اقتصادی کشور دارد.

    مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز گفت: این نقش با توجه به پررنگ تر شدن تجهیزات الکترونیک و نرم افزار پایه در محصولات و صنایع گوناگون بیش از پیش اهمیت میابد.

    عابدی گفت: صنعت خودرو از صنایع مادر و زیربنایی و استراتژیک کشور هست ازاین رو وظیفه داریم که در برنامه های تعیین شده با هدف ارتقا کیفیت و قابلیت،بومی سازی و عبور از تحریم ها در این صنعت مهم مشارکت داشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز گفت: در گام اول تلاش شد طی جلسات مستمر با خودروسازان، ادبیات و گلوگاه های این حوزه شناسایی و تبیین گردد که البته این مشارکت از جنس هم افزایی است نه رقابت با سایر تامین کنندگان؛ در واقع وزارت دفاع هر جا که احساس نیاز از لحاظ قابلیت فنی یا دانشی وجود داشته باشد حضور می یابد.

    وی در ادامه افزود: با همین هدف تاکنون تعداد زیادی قطعات پیشرفته و مورد نیاز خودرو در مجموعه صنایع الکترونیک وزارت دفاع ساخته شده که بخشی از آن مربوط به صنایع الکترونیک شیراز است.

    عابدی در توضیح سامانه تله ماتیک گفت: این سامانه شامل مجموعه ای از سخت افزارهای مربوط به خودروهای متصل (TCU) است که قابلیت های بسیار خوبی در حوزه اینترنت سیار، تماس اضطراری، اعلان وقوع تصادف و ارایه خدمات شهر هوشمند را ایجاد می کند.

    وی با بیان اینکه تولید انبوه این محصول راهبردی آغاز شده است تصریح کرد: با توجه به پررنگ تر شدن تجهیزات الکترونیک و نرم افزار پایه در محصولات و صنایع گوناگون همچون خودرو، دستاوردهای صنایع الکترونیک در کشور بیش از پیش اهمیت می یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو