فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۱۸)

خودروهای وارداتی چه زمانی وارد کشور می‌شود؟

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه‌های اقتصادی هستند، بستگی خواهد داشت.

خودروهای وارداتی چه زمانی وارد کشور می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالله توکلی‌لاهیجانی در جریان دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو  افزود: انتقال فناوری موضوع مهمی است که در آیین‌نامه واردات خودرو بر آن تاکید شده است تا شاهد جهش صنعت خودروی کشور نیز باشیم.

    وی گفت: اکنون ثبت درخواست خودروسازان و واردکنندگان مختلف در حال انجام است و مواردی درخصوص استانداردهای مد نظر و تایید خدمات پس از فروش این شرکت‌ها وجود دارد.

    توکلی‌لاهیجانی خاطرنشان‌کرد: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه‌های اقتصادی هستند، بستگی خواهد داشت.

    وی بیان‌داشت: متناظر با فرآیند واردات، فرآیند رشد تولید داخل نیز اتفاق افتاده است و در هفت ماهه اخیر رشد 12 درصدی تولید خودروها و همچنین تولید اتومبیل‌ها به صورت کامل و بدون ناقصی سبب تثبیت جریان تولید در گام نخست شده است.

    این مقام مسوول وزارت صمت تاکید کرد: اگر واردت هم اتفاق بیفتد، بازار به سمت رقابتی شدن پیش خواهد رفت و شاهد بالندگی صنعت خودرو نیز خواهیم بود.

    وی با پویا توصیف کردن فرآیند واردات خودرو، خاطرنشان‌کرد: هم‌اکنون شرکت‌هایی که بتوانند پیش نیازهای لازم را برای واردات تامین کنند می‌توانند وارد چرخه کار شوند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید کرد: رقابتی که بین خودروهای وارداتی و خودروهای تولید داخل ایجاد خواهد شد، موتور محرکه صنعت خودرو از حیث کیفیت و قیمت خواهد بود.

    وی خاطرنشان‌کرد:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردات به عنوان یک جریان تنظیم‌گر بازار و بردن آن به سمت رقابت نظر دارد و همواره از آن استقبال خواهد کرد.

    توکلی‌لاهیجانی بیان‌داشت: رویکرد اصلی وزارتخانه در صنعت خودرو تمرکز بر تولید دانش‌بنیان، پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت توسعه محصولات داخلی است تا بتوانیم بازارهای جدید صادراتی را در حوزه خودرو فتح کنیم.

    به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از روز دوشنبه (نهم آبان‌ماه) با حضور معاونان صنایع عمومی و حمل و نقل وزارت صمت افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

    این نمایشگاه به مدت چهار روز (تا 12 آبان‌ماه) با حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی (متشکل از 45 شرکت دانش‌بنیان، بیش از 500 تولیدکننده داخلی و 55 شرکت خارجی) از 11 کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در متراژی به وسعت بیش از 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط