فونیکسریمکسبهتام

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

امکان همکاری در خودروسازی با فرانسوی‌ها

عصر خودرو- عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بر اساس آنچه که اعلام شده ممنوعیت فقط برای واردات خودروهای فرانسوی بوده و امکان همکاری با آنها در خطوط تولید یا قطعات وجود دارد.

امکان همکاری در خودروسازی با فرانسوی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: ممنوعیت اعمال شده از یک زوایه می‌تواند برای صنعت خودروی ایران نتیجه مثبت داشته باشد. در صورتی که شرکت‌های فرانسوی احساس خطر کنند که بازار ایران را از دست می‌دهند قطعا امکان مذاکرات تازه برای همکاری در خطوط تولید مشترک چه در خودرو و چه در قطعات وجود خواهد داشت و آنها باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

    وی با بیان این‌که کنار گذاشتن خودروهای فرانسوی در بحث واردات به معنی خالی شدن بازار نیست توضیح داد: آنچه که در این زمینه بیشترین اهمیت را دارد عمل به برنامه اعلام شده از سوی نهادهای تصمیم‌گیر است. این‌که ما از سویی باید استانداردهای 85‌گانه خودرو را رعایت کنیم و از سویی دیگر خودروهایی با قیمت کمتر از 20 هزار یورو به کشور وارد کنیم قطعا نیاز به بررسی‌های جدی دارد. با توجه به این مقررات تعداد خودروهایی که امکان وارد شدن به ایران را دارند محدود می‌شوند اما قطعا در بازار نمونه‌هایی برای ورود به کشور وجود خواهد داشت که البته فعالان در این بازار باید نظر نهایی را در رابطه با آنها ارائه کنند.

    عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به امکان ایجاد تغییرات جزئی در مقررات واردات خودرو بیان کرد: نظر شخصی من این است که می‌توان حداکثر حدود پنج درصد از سهم واردات را به خودروهایی با قیمت‌های بالاتر اختصاص داد زیرا به هر حال در جامعه ما افرادی هستند که به دنبال خریدن خودروهای گرانقیمت‌تر خواهند بود و در صورتی که نیاز آنها در این چارچوب پاسخ داده نشود باز هم فشاری تازه به خودروسازان داخلی وارد می‌شود.

    نجفی‌منش با اشاره به لزوم توجه به فناوری‌های داخلی و ارتقاء آنها تاکید کرد: موضوعی که برای صنعت خودروی ما اهمیت زیادی خواهد داشت استفاده از فرصت واردات برای انتقال تکنولوژی و همکاری با شرکت‌های خارجی در خطوط داخلی است. در این صورت می‌توان انتظار داشت که در کنار واردات خودرو شرایط برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور نیز فراهم شود.

    وی افزود: این همکاری‌ها می‌تواند برای مشتریان این خودروهای وارداتی نیز شرایط بهتری را فراهم کند زیرا موضوعاتی مانند قطعات یدکی یا خدمات پس از فروش اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که فکری به حال آن نشود خریداران این خودروها در آینده با چالش مواجه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو