فونیکسریمکسبهتام

بدون زنجیرچرخ به جاده‌های کوهستانی نروید

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و بارش باران و برف در استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل در محورهای مواصلاتی این استان سفر کنند.

بدون زنجیرچرخ به جاده‌های کوهستانی نروید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ پیمان کرمی گفت: بر اساس اعلام مرکز هواشناسی طی چند روز آینده شاهد ناپایداری جوی  و  بارش باران و برف، سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی به ویژه جاده کرج – چالوس خواهیم بود.

    وی افزود: رانندگان  چنانچه قصد سفر در محورهای کوهستانی استان البرز را دارند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

    سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: رانندگان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ،  اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن  سوخت کافی را به منظور پیشگیری از مشکلات سفر مد نظر قرار دهند.

    وی تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است .

    رییس پلیس راه البرز یادآورشد: یکی از دلایل افزایش تصادف در شرایط بارشی، کاهش ضریب اصطکاک لاستیک ها با زمین و همچنین کاهش دید رانندگان است که باید لاستیک مناسب این فصل استفاده شود تا به افزایش ایمنی سرنشینان خودرو کمک کند.

    این مقام انتظامی گفت: رانندگان توجه داشته باشند که در مواقع لغزش خودرو از ترمز کردن خودرو پرهیز کنند چرا که با قفل شدن چرخ‌ها پس از ترمز گرفتن، خودرو منحرف خواهد شد.

    وی بیان کرد: در این مواقع چرخاندن فرمان به جهتی که عقب خودرو لغزیده و چنانچه حرکت خودرو به حالت مستقیم درآمد به آرامی برای توقف بر روی پدال ترمز فشار وارد و یا به حرکت در مسیر ادامه داد.

    سرهنگ کرمی افزود: ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان سازی ترافیک در جاده‌های استان البرز مستقر شده‌اند.

    رئیس پلیس راه البرز به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

    این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه فراجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو