فونیکسریمکسبهتام

چگونه از سرقت تیبا جلوگیری کنیم؟

عصر خودرو- قیمت انواع خودروها از جمله تیبا هر روز نسبت به روز قبل بالاتر می‌رود. از طرفی آمار سرقت اتومبیل و قطعات آن هم روبه افزایش است. بنابراین اگر سهل‌انگاری کنید، خودروی گران‌قیمت شما یا قطعه‌های آن دزدیده می‌شوند و سرمایه خود را از دست می‌دهید.

چگونه از سرقت تیبا جلوگیری کنیم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، روش‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت تیبا‌ وجود دارد. در این مطلب روش‌های کاربردی مختلفی برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ پیشنهاد می‌کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

    ردیاب خودرو؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

    بهتر است همین ابتدا بهترین وسیله برای تامین امنیت خودرو را به شما معرفی کنیم. انواع ردیاب با امکانات به‌روز و فراوانی که دارند یکی از بهترین ابزارهای امنیتی خودرو به شمار می‌روند. ردیاب با کمک ماهواره‌ها، موقعیت دقیق خودروی شما را مشخص می‌کند. به‌علاوه انواع جی‌پی‌اس امکاناتی مثل شنود داخل کابین خودرو، امکان خاموش کردن ماشین از راه دور و قابلیت فرستادن پیام اضطراری را در اختیار شما می‌گذارند.

    ردیاب‌ها بسیار کوچک هستند. بنابراین شما بعد از خرید ردیاب می‌توانید آن را کاملا دور از چشم سارقان نصب کنید. به محض این‌که درب خودرو توسط دزدان باز شود، پیام هشدار روی گوشی همراه به دست شما می‌رسد. بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام می‌کنید و خود را به ماشین می‌رسانید. اگر قبل از رسیدن شما، سارقان سوار بر خودرو شما فرار کنند باز هم جای نگرانی نیست. شما به کمک ردیاب مسیر حرکت خودرو را در اختیار دارید و به کمک پلیس خود را به اتومبیل می‌رسانید.

    قفل فرمان و پدال؛ بهترین قفل ضد سرقت تیبا

    تا حد بسیار بالایی امنیت خودروی شما با خرید جی پی اس کوچک  تامین می‌شود. اما بهتر است ابزارهای امنیتی دیگری در کنار ردیاب برای خودرو در نظر بگیرید. قفل فرمان و قفل پدال وسایل مناسبی برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ و قطعه‌های آن هستند.

    سارقان هنگام دزدی، اتومبیل‌ها را بررسی می‌کنند. آن‌ها در خیلی از مواقع قید دزدیدن خودروهایی مجهز به قفل فرمان و پدال را می‌زنند. چرا که باز کردن این قفل‌ها زمان‌بر است و ریسک دزدی را بالا می‌برد. بنابراین برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ می‌توانید روی این قفل‌ها حساب کنید. قفل فرمان و قفل پدال به‌ترتیب روی فرمان و پدال‌های خودرو نصب می‌شوند. باز کردن یا شکستن این قفل‌ها بدون کلید کار راحتی نیست و همین به تامین امنیت خودرو شما کمک می‌کند.

    قفل کاپوت؛ توصیه سارقان خودرو برای جلوگیری از دزدیدن قطعه‌های تیبا

    شما با استفاده از یک ردیاب آهنربایی می‌توانید از موقعیت جغرافیایی اتومبیل بعد از سرقت باخبر شوید. در این‌صورت به سرعت به محل مورد نظر می‌روید و نقشه سارقان را نقش بر آب می‌کنید. اما بسیاری از مواقع دزدان قصد سرقت کل اتومبیل را ندارند. آن‌ها درب کاپوت را باز می‌کنند و قطعه‌هایی مثل باتری یا کامپیوتر ماشین را می‌دزدند.
    در چنین مواقعی برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ و قطعه‌های آن می‌توانید از قفل کاپوت کمک بگیرید. قفل کاپوت اهرمی دارد و به کمک آن به دماغه خودرو وصل می‌شود. این قفل به دزدان اجازه نمی‌دهد درب کاپوت را باز کنند و قطعه‌های باارزش را بدزدند.

    نصب دزدگیر خودرو؛ یکی از روش‌های کاربردی برای جلوگیری از سرقت تیبا

    دزدگیرها در بین ابزارهای امنیتی خودرو قدمت زیادی دارند. هر روز انواع جدیدی از دزدگیر به بازار می‌آیند و مانع سرقت خودروها می‌شوند. شما هم برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ می‌توانید از یک دزدگیر مجهز و به‌روز استفاده کنید. به محض نزدیک شدن سارقان به خودرو، دزدگیر شروع به آژیر کشیدن می‌کند و آن‌ها را فراری می‌دهد.
    البته بهتر است بدانید بسیاری از سارقان حرفه‌ای با روش از کار انداختن دزدگیر آشنا هستند. بنابراین دزدگیر را به همراه وسایل ایمنی دیگری مثل ردیاب به کار ببرید. در این‌صورت امنیت خودرو شما به بهترین شکل تامین می‌شود.

    برداشتن فیوز برای جلوگیری از سرقت تیبا؛ روشی جدید و کاربردی

    برداشتن فیوز و قطع برق خودرو روشی برای جلوگیری از سرقت کل اتومبیل است. برای استفاده از این روش روی خودرو یک سوئیچ مخفی نصب می‌کنند. این سوئیچ وظیفه قطع برق اتومبیل را بر عهده دارد. راننده برای هر بار روشن کردن ماشین باید حتما سوئیچ مخفی را همراه داشته باشد.

    البته این روش همیشه جواب نمی‌دهد. گاهی سارقان با ماشین‌های حمل سراغ خودرو شما می‌آیند و در نتیجه نیازی به روشن کردن آن ندارند. بنابراین در کنار این روش حتما از ابزارهای امنیتی دیگری مثل ردیاب خودرو یا دزدگیر استفاده کنید.

    قفل پنل؛ روشی برای جلوگیری از سرقت سیستم صوتی تیبا

    سیستم صوتی خودرو ارزش قابل توجهی دارد و همین باعث می‌شود نظر خیلی از سارقان را به خود جلب کند. آن‌ها در کمترین زمان ممکن پنل ضبط را جدا می‌کنند و می‌دزدند. در چنین مواقعی استفاده از قفل پنل کارساز است و امنیت سیستم صوتی اتومبیل شما را تامین می‌کند.

    قفل رینگ؛ کاربردی‌ترین قفل ضد سرقت تیبا‌ و سایر خودروها

    بعضی از سارقان از تاریکی و خلوتی خیابان‌ها و معابر استفاده می‌کنند و سراغ رینگ و لاستیک‌های باارزش می‌روند. اگر اتومبیل شما هم به رینگ گران‌قیمت و لاستیک‌های جدید و نو مجهز است، برای تامین امنیت آن‌ها از قفل رینگ و لاستیک‌ کمک بگیرید. قفل‌های چنگال‌مانند برای قفل کردن همزمان لاستیک‌ و رینگ مناسب هستند.
    به‌علاوه قفل‌هایی شبیه به پیچ هم در بازار به فروش می‌رسند. این قفل‌ها با آچارهای مخصوصی باز می‌شوند و برای بستن رینگ‌ها مناسب هستند. استفاده از انواع قفل‌ها در کنار دزدگیر و ردیاب برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ به کار می‌آیند.

    قفل زاپاس؛ جلوگیری از سرقت صندوق عقب تیبا

    باز کردن درب صندوق عقب برای سارقان کاری ندارد. بنابراین استفاده از قفل مخصوص برای صندوق عقب و لاستیک‌ زاپاس خودرو را فراموش نکنید. به‌علاوه بهتر است تا جایی که می‌توانید وسایل ارزشمند خود را داخل صندوق عقب ماشین قرار ندهید.

    جلوگیری از سرقت تیبا‌ با خرید بهترین جی‌پی‌اس از ایمن ردیاب

    این روزها خودرو تیبا‌ یا هر اتومبیل دیگری یکی از کالاهای سرمایه‌ای به شمار می‌آیند. بنابراین باید امنیت خودرو خود را تا جایی که می‌توانید تامین کنید. ما در این مطلب بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت تیبا‌ را پیشنهاد کردیم. اما هیچ‌کدام از این ابزارها و روش‌ها به پای  استفاده از ردیاب نمی‌رسند.

    برای خرید به‌روزترین و مجهزترین ردیاب‌ها باید دست روی یک سایت با سابقه و حرفه‌ای بگذارید. ایمن ردیاب با داشتن متخصص‌های کاربلد و سال‌ها سابقه درخشان، انتخاب بسیار دقیق و مناسبی است. برای آشنایی با انواع ردیاب مجهز و کاربردی به سایت ایمن ردیاب به نشانی imenradyab.com مراجعه کنید. بدون شک با مشاهده ردیاب‌های باکیفیت و آشنایی با امکانات آن‌ها، بهترین انتخاب را خواهید داشت. از آن لحظه به بعد امنیت خودرو شما برای همیشه تامین می‌شود و دیگر هیچ نگرانی بابت خودرو تیبا‌ خود نخواهید داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم