فونیکسریمکسبهتام

۲۰۲۳ سالی سبز برای مرسدس بنز در هند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی مرسدس در سال ۲۰۲۳ با وجود روپیه ضعیف انتظار رشد دو رقمی فروش در هند را دارد.

۲۰۲۳ سالی سبز برای مرسدس بنز در هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رئیس واحد محلی مرسدس بنز در مصاحبه‌ای گفت که علیرغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه روپیه ضعیف‌تر می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، انتظار رشد دو رقمی فروش در هند را در سال جاری دارد.

    مدیر عامل مرسدس بنز هند به رویترز اعلام کرد: فروش این خودروساز لوکس آلمانی در هند در سال گذشته 41 درصد افزایش یافت و به 15 هزار و 822 دستگاه رسید که بالاترین میزان آن در این کشور است و حدود 6000 دستگاه سفارش دارد.

    او گفت که یکی از خطرات رشد بازار خودروهای لوکس هند تضعیف پول هند است که می‌تواند مرسدس را مجبور کند تا قیمت‌های داخلی را با گران‌شدن قطعات وارداتی افزایش دهد.

    روپیه در سال 2022 در برابر دلار 10 درصد کاهش یافت که شدیدترین افت آن از سال 2013 تاکنون بود و آن را به یکی از بدترین ارزهای آسیایی تبدیل کرد. یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای این شرکت، نرخ ارز است و با اندکی تضعیف روپیه، افزایش بیشتر قیمت‌ها مشاهده خواهد شد.

    شرکت مرسدس قصد دارد 10 خودروی جدید را در سال 2023 در هند عرضه کند که بیشتر آنها بیش از 10 میلیون روپیه (120 هزار دلار) هزینه دارند.

    عرضه‌های جدید شامل خودروهای بنزینی، خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود. این شرکت در سال 2022 سه خودروی برقی را در هند به بازار عرضه کرد. خودروهای الکتریکی تقاضای زیادی داشته‌اند و مشتریان هندی چهار تا شش ماه پس از رزرو خودروهای خود منتظر می‌مانند و مدیرعامل این شرکت در هند قصد دارد تا این مدت را به دو تا سه ماه کاهش دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازار خودروهای الکتریکی هند در حال شتاب گرفتن است. مدیرعامل این شرکت در هند عنوان کرد که مرسدس شاهد کاهش کمبود جهانی نیمه‌هادی بوده است اما همچنان به دلیل کمبود قطعات و تاخیر در ارسال ناشی از مسائل ژئوپلیتیکی، بحران انرژی در اروپا و محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر در نقاط مختلف جهان، با اختلال مواجه است و عادی شدن وضعیت بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو