فونیکسریمکسبهتام

تخفیفات زمستانی تسلا همچنان داغ است

عصر خودرو- وب سایت این خودروساز نشان داد که تسلا قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش خود را در ایالات‌متحده و آلمان کاهش داده است و پس از عدم برآورد وال‌استریت برای تحویل در سه ماهه چهارم، استراتژی جدید تخفیف افراطی را گسترش داده است.

تخفیفات زمستانی تسلا همچنان داغ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس محاسبات رویترز، کاهش قیمت در ایالات‌متحده که اواخر روز پنجشنبه (12 ژانویه) به وقت ایالات‌متحده در مدل سه و مدل Y اعلام شد، بین 6 تا 20 درصد در مقایسه با قیمت‌هایی که قبل از تخفیف وجود داشت، متغیر بود.

    تسلا در آلمان، قیمت سدان مدل سه و کراس‌اوور مدل Y را که پرفروش‌ترین در جهان هستند، بسته به وضعیت و ساختار آن بین یک تا 17 درصد کاهش داد. قیمت جدید تسلا برای یک خریدار آمریکایی مدل Y دوربرد، همراه با یارانه ایالات‌متحده که از این ماه اجرایی شد، 31 درصد تخفیف دارد.

    این اقدام همراه با کاهش قیمت‌هایی که هفته گذشته در چین و سایر بازارهای آسیایی اعلام شد، نشان‌دهنده معکوس‌شدن در بزرگ‌ترین بازارهای تسلا از استراتژی بود که در بیشتر سال‌های 2022 دنبال کرده بود.

    تسلا هفته گذشته قیمت‌ها را در چین و سایر بازارهای آسیایی کاهش داد. محاسبات رویترز نشان داد که همراه با کاهش‌های قبلی قیمت اعلام شده در ماه اکتبر و مشوق های اخیر، قیمت مدل سه یا مدل Y در چین پس از حرکت اخیر، 13 درصد به 24 درصد کاهش یافته است.

    تسلا همچنین قیمت‌ها را در کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و سنگاپور کاهش داده است. تحلیلگران گفته بودند که کاهش قیمت در چین باعث افزایش تقاضا و تشدید فشار بر رقبای این کشور، از جمله بی‌وای‌دی می‌شود تا از این روند پیروی کنند.

    بازار اصلی تسلا ایالات‌متحده و دومین بازار بزرگ آن چین است. تسلا برآوردهای وال استریت برای تحویل سه ماهه چهارم را از دست داد.

    ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا ماه گذشته، گفت: تغییرات شدید نرخ بهره، چشم‌انداز کل صنعت را تغییر داده است و تسلا می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد تا رشد حجم را حفظ کند که منجر به سود کمتر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم