فونیکسریمکسبهتام

معاون ایدرو:

صنعت خودرو با وجود تحریم‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

عصر خودرو- معاون صنایع حمل ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: امروز شرکت‌های توانمند ایرانی با طراحی و تولید موتور خودرو، در لبه فناوری در این صنعت حرکت می‌کنند.

صنعت خودرو با وجود تحریم‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «امیرحسین قناتی» روز سه‌شنبه در مراسم معرفی و آغاز تولید انبوه موتور جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو و پلتفرم بومی برق و الکترونیک، افزود: با وجود همه محدودیت‌های جهانی و تحریم‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن در صنعت خودرو داریم.

    وی خاطرنشان کرد: اگر این محدودیت‌ها و تحریم‌ها را بر کشور نظیر آلمان اعمال می‌کردند، حتی یک خودرو نیز از آن خارج نمی‌شد.

    معاون ایدرو گفت: صنعت خودروسازی هدف نخست تحریم‌ها در سال‌های گذشته بوده است، با این وجود دستاوردهای خوبی در این صنعت به دست آمده که نشان دهنده توان و دانش بالای موجود در آن است.

    کاهش 100 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت با قیمت‌گذاری دستوری

    در این مراسم، مدیرعامل ایران خودرو گفت: امروز قیمت‌گذاری دستوری بیش از هر چیز صنعت خودروی کشور را آزار می‌دهد که با عبارتی تحت عنوان انحصار به ما تحمیل می‌شود.

    «مهدی خطیبی» افزود: خودروسازان خصوصی با 38 درصد سهم نسبی از نظر ریالی در بازار خودرو کشور حضور دارند و به نظر می‌رسد باید یک بازنگری کلی درباره انحصاری بودن بازار خودرو کشور داشت.

    وی بیان داشت: در سال‌های گذشته به دلیل قیمت‌گذاری دستوری بیش از 350 هزار میلیارد تومان از جیب خودروسازان خارج شده و همچنین بیش از 100 هزار میلیارد تومان درآمد از کف دولت بیرون رفته و باید مشخص شود این ارقام عاید چه گروه‌هایی در کشور شده است؟

    خطیبی یادآور شد: یک‌چهارم مردم ایران از طریق بورس یا سهام عدالت سهامدار گروه ایران خودرو هستند و چطور می‌توان اجازه داد منافع این افراد کاهش یافته و به دیگران تعلق یابد؟

    وی تصریح کرد: ماده 90 سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی باید تعیین تکلیف شود، ماده‌ای که دولت را به جبران زیان بنگاه‌هایی که با قیمت‌های دستوری زیان دیده‌اند مکلف می‌کند.

    صنعت خودرو با وجود تحریم‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

    قیمت گذاری دستوری و دامن زدن به تورم

    در ادامه «محمدعلی تیموری» مدیرعامل سایپا اظهار داشت: با شیوه‌های فعلی فروش خودرو (غیر از بورس)، در حال توسعه نظام لاتاری و همچنین دامن زدن به تورم در جامعه هستیم.

    وی تاکید کرد: امروز باید کمک کنیم تا ریل سیاست‌گذاری در صنعت خودرو تغییر کند.

    تیموری خاطرنشان کرد: بیش از 300 هزار دستگاه از خودروهای ایران خودرو و سایپا بدون کارکرد و پیمایش در پارکینگ‌های مردم است و حتی برای گارانتی نیز مراجعه نکرده‌اند.

    مدیرعامل سایپا با اشاره به اقدامات مشترک انجام شده با گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: هر دو خودروساز به هر قیمتی که شده باید با بهبود کیفیت محصولات خود مردم را راضی کنند و این مهم را اجرایی خواهیم کرد.

    بر پایه این گزارش، موتور ای اف7 پلاس در مقایسه با موتور پایه ای اف7 به میزان 25 نیوتن متر و 15 اسب بخار توان موتور را افزایش داده و با کاهش وزن چهار کیلوگرمی، کاهش 10 درصدی مصرف سوخت را به دنبال دارد. کاهش یک لیتری مصرف سوخت نسبت به موتور پایه، بهبود آلایندگی تا سطح یورو 5 اروپا، حفظ خطوط تولید و بهبود تعمیرپذیری، اهداف اصلی طرح موتور ای اف7 پلاس هستند.

    این موتور قرار است امسال در محصول دنا پلاس، اوایل سال آینده در محصول تارا و مرداد و شهریور ماه سال آینده در خودروی ریرا به کارگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط