فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو کرمان (۱۱)

تنها کراس اوور AWD صفرکیلومتر بازار ایران با برند فونیکس

همه تفاوت های تیگو۸ پرومکس با نسخه پرو

عصر خودرو- شرکت مدیران‌خودرو برای نخستین بار از فونیکس تیگو۸ پرومکس در نمایشگاه خودرو کرمان ۱۴۰۱ رونمایی کرد. این کراس‌‍اوور، از پیشرانه قوی تر و همچنین سیستم AWDهوشمند در مقایسه با نسخه پرو استفاده می کند و فروش آن به تازگی با قیمت ۲.۱۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

تنها کراس اوور AWD صفرکیلومتر بازار ایران با برند فونیکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو از پیشرانه جدید و توانمند 2 لیتری توربو GDi با 100 نیوتون‌متر گشتاور و 57 اسب بخار قدرت بیشتر از نسخه Pro و مهمتر از همه، تکنولوژی چهار چرخ فعال هوشمند بهره می برد.تیگو8 پرومکس وارد بازار ایران شده است که تقریبا هیچ رقیب صفر کیلومتری با این سطح از امکانات و قدرت فنی به همراه سیستم 4چرخ فعال ندارد و عمده رقبای دست دوم غیرچینی این خودرو در بازار نیز از سطح تکنولوژی نسبتا قدیمی‌تری استفاده می کنند.

یکی از جدیدترین تکنولوژی های هوشمند سیستم AWD یا 4 چرخ محرک جهان خودرو بر پایه تکنولوژی ZF آلمان توسعه پیدا کرده است که برای نخستین بار روی کراس اوور تیگو8 پرومکس نصب شده است. این تکنولوژی حالت‌های مختلف رانندگی را پیش روی شما قرار می دهد که شامل normal, sport, camping, ski, and all-terrain می‌شود. مهمترین تمایز و تفاوت سیستم هوشمند AWD تیگو 8 پرومکس، هوش این سیستم برای تشخیص شرایط رانندگی و مسیر است تا بهترین ترکیب توزیع قدرت بین هر 4 چرخ را اعمال کند. تیگو 8 پرومکس با اتکا به این تکنولوژی توانایی قابل توجه حرکتی در مسیرهای سنگی، گل آلود، شن و ماسه و ... را دارد و با بهره گیری از این تکنولوژی به بروزترین خودرو 4 چرخ محرک بازار چین بدل شده است.

تیگو 8 پرومکس در نسخه جدید و مجهز به سیستم AWD هوشمند در نسخه 7سرنشینه به وزنی حدود 1741 کیلوگرم می رسد که حدود 130 کیلوگرم از تیگو8 پرو سنگین‌تر است و شتاب صفر تا صد 7.89 ثانیه ای را به ثبت می رساند و در زمره پرشتاب ترین خودروها در این کلاس قرار می گیرد. رمز این توانمندی بالا در بحث فنی، بهره گیری از پیشرانه 2 لیتری توربو با تزریق سوخت مستقیم TGDi است که حداکثر توان آن را به بیش از 254 اسب بخار می رساند و حداکثر گشتاورش 390 نیوتون متر است که از دور موتور 1750 تا 4000 در مدار است و پشتوانه قدرتمندی برای مسیرهای آفرودی در کنار سیستم هوشمند AWD به حساب می آید.

همچنین انتقال قدرت به هر 4 چرخ در این این نسخه از تیگو 8 از طریق گیربکس 7سرعته دوکلاچه تر صورت می گیرد. مهمترین تفاوت ظاهری این مدل جدید با تیگو8 پرو، چراغ های عقب با زمینه تیره و گرافیک جدید است.

عکس: اعظم صباغ

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو