فونیکسریمکسبهتام

جنرال‌موتورز و فورد به رکود می‌رسند؟

عصر خودرو- جنرال موتورز و فورد باید سرمایه گذاران را متقاعد کنند که با کاهش قیمت‌ها می‌توانند سود ببرند.

جنرال‌موتورز و فورد به رکود می‌رسند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود که جنرال‌موتورز و فورد موتور در هفته آینده سود بالایی را برای سال 2022 گزارش کنند که با استفاده از پیکاپ‌های با قیمت بالاتر و خودروهای اسپرت خواهد بود. اکنون، رقبای دیترویتی باید سرمایه‌گذاران را متقاعد کنند که فرمول سود سال گذشته، زمانی که هزینه‌های باتری خودروهای الکتریکی افزایش می‌یابد، نرخ‌های بهره بالا قدرت خرید مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد و تسلا قیمت‌ها را کاهش می‌دهد، می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

    در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که خودروسازان دیترویت هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند تا فشار رقابتی و اقتصادی را جبران کنند. فورد در حال مذاکره با اتحادیه‌های آلمانی برای کاهش هزاران شغل در فعالیت‌های اروپایی خود و احتمالاً فروش یک کارخانه مونتاژ خودرو در آلمان است.

    جنرال‌موتورز و فورد هر دو برای بخش عمده‌ای از سود جهانی خود به فروش وانت و شاسی‌بلندها در ایالات‌متحده متکی هستند. امسال، هر دو خودروساز قصد دارند فروش خودروهای برقی بسیار کم سود را در آمریکای شمالی و سایر بازارها افزایش دهند. خطر برای سودآوری خودروسازان دیترویت در بهترین زمان‌ها یک چالش خواهد بود اما اکنون، جنرال‌موتورز و فورد باید پیش‌بینی‌های کاهش رشد یا حتی رکود در اقتصاد ایالات‌متحده را در نظر بگیرند.

    هزینه مواد خام باتری خودروهای الکتریکی در حال افزایش است اما تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی ایالات‌متحده، قیمت خودروهای پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا 20 درصد کاهش داده است. شاسی بلند مدل Y با فورد موستانگ مک ای، کادیلاک لیریک EV جنرال موتورز و با شاسی بلندهای احتراقی که خودروسازان دیترویت می فروشند رقابت می‌کند.

    شرکت آمریکایی مورگان استنلی تخمین زده است که افزایش قیمت‌ها به طور متوسط سالانه سه میلیارد دلار به درآمد پیش از مالیات فورد اضافه می‌کند و معادل بیش از 200 درصد بهبود سود پیش از مالیات این شرکت برای سال 2022 است.

    بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز، خودروساز شماره یک ایالات‌متحده از نظر فروش در سال 2022 گفت که قیمت‌های بالاتر 2.1 میلیارد دلار به سود قبل از مالیات در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه مشابه در سال 2021 افزوده است. این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته است که بین سال‌های 2020 تا 2025، 35 میلیارد دلار برای خودروهای الکتریکی و خودران هزینه خواهد کرد و فورد تا سال 2026 سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده برای خودروهای برقی خود را 50 میلیارد دلار اعلام کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو