فونیکسریمکسبهتام

رتبه ۸۶ در میان ۵۰۰ شرکت برتر؛

بهمن موتور در مسیر صعود

عصر خودرو- شرکت بهمن موتور رتبه ۸۶ را در میان صد شرکت برتر ایران را کسب کرد. این شرکت خودروسازی در دهه اخیر روند رو به رشدی داشته به نحوی که در سال ۱۳۹۲ رتبه ۲۰۰ را در میان پانصد شرکت برتر ایران داشته و تنها طی هفت سال ۱۱۴ پله صعود کرد.

بهمن موتور در مسیر صعود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این ارزیابی شرکت‌های برتر بر اساس 33 شاخص همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بهره‌وری کل عوامل» و… معرفی می‌شوند که هر ساله این ارزیابی بین 500 شرکت برتر انجام می‌گیرد.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده در این ارزیابی بهمن موتور در سال 1400 بالغ بر 93830.6 میلیارد ریال فروش داشته که این رقم در سال 1392 بالغ بر 2602.3 میلیارد ریال بوده و این شرکت با 176درصد رشد بهترین عملکرد را در فروش داشته و رتبه 7 کل کشور را بدست آورده است.

    دارایی‌‎های شرکت بهمن موتور در سال 1392 رقمی بالغ بر 5923 میلیارد ریال که این رقم در سال 1400 به عددی بالغ بر 110452 میلیارد ریال رسید.

    در شاخص «بازدهی فروش» این شرکت در سال 1392 رتبه 89 را داشته که این رتبه در ارزیابی مربوط به سال 1400، با 39 واحد صعود به عدد 55 می‌رسد.

    در خصوص شاخص «بازده دارایی » شرکت بهمن موتور در سال 1392 رتبه‌ 95 را داشته که این شرکت در ارزیابی سال 1400 نیز صعود کرده و به رتبه 63 می‌رسد.

    اگر عملکرد بهمن موتور را درباره شاخص «بازده ارزش ویژه» مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید این شرکت در سال 1392 رتبه 92 را داشته و در آخرین ارزیابی با صعودی قابل توجه به رتبه 71 دست پیدا می‌کند.

    ثمره این صعودها در شاخص اشتغال خودنمایی می‌کند. بهمن موتور که در سال 1394 نرخ اشتغال منهای 0.4- درصد را داشته است در سال 1400 به رقم چشمگیر نرخ اشتغال 20.2 درصد می‌رسد.

    بهمن موتور از جمله شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی است که توانسته در مدت کوتاهی جایگاه قابل توجهی در صنعت پیدا کند. فیدلیتی، دیگنیتی و ریسپکت و وانت کارا و کاپرا، ون باری اینرودز از جمله محصولات سالیان اخیر بهمن موتور است.

    سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377 رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را هر ساله انجام داده است. این رتبه‌بندی با الهام از رسالت این سازمان با فراهم کردن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور ارایه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران یاری می‌‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو