فونیکسریمکسبهتام

تسلا فراخوان ۳۶۲ هزار خودروی آمریکایی را صادر می کند

عصر خودرو- شرکت سازنده خودرو‌های برقی تسلا ۳۶۲ هزار خودرو را به منظور بروزرسانی نرم افزار خودران کامل فرا می خواند‌.

تسلا فراخوان ۳۶۲ هزار خودروی آمریکایی را صادر می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از اینکه تنظیم کننده‌های آمریکا اعلام کردند سیستم کمک راننده شرکت تسلا به اندازه کافی از قوانین ایمنی ترافیک پیروی نمی‌کند و ممکن است باعث تصادف شود، این شرکت سازنده خودرو‌های الکتریکی بیش از 362 هزار وسیله نقلیه آمریکایی را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار بتای خودران کامل فراخوان می‌کند.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) گفت که نرم افزار تسلا به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد از محدودیت‌های سرعت فراتر رود و یا با عبور از تقاطع‌ها به شیوه‌ای غیرقانونی یا غیرقابل پیش بینی خطر تصادف را افزایش دهد. تسلا اعلام کرده که با تجزیه و تحلیل NHTSA مخالف است، اما در نهایت با درخواست این آژانس موافقت کرد. این سازنده خودرو‌های الکتریکی پیش از این هم درگیری‌هایی با NHTSA بر سر سایر مسائل ایمنی و درخواست‌های فراخوان داشت.

    تسلا که سهام آن 5.7 درصد کاهش یافت و به 202.04 دلار رسید، به‌روزرسانی نرم‌افزاری OTA را رایگان منتشر خواهد کرد. سازنده خودرو‌های برقی اعلام کرد که از جراحت یا مرگی که ممکن است به موضوع فراخوان مرتبط باشد، اطلاعی ندارد.

    این فراخوان خودرو‌های مدل S و مدل X مدل 2016-2023، مدل 3 مدل 2017-2023 و خودرو‌های مدل Y مدل 2020-2023 را پوشش می‌دهد. این یک شکست تازه برای سیستم کمک راننده تسلا است. ایلان ماسک، مدیر اجرایی این خودروسازی مکرراً اهداف خود را برای دستیابی به قابلیت خودران دست داده و فناوری FSD را به عنوان یکی از چندین ابتکار هوش مصنوعی در تسلا معرفی کرده است.

    در حالی که ویژگی Autopilot تسلا به فرمان، شتاب گیری و ترمز برای سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده در خط خود کمک می‌کند، این شرکت می‌گوید FSD سیستم پیشرفته تری است که برای ارائه راهنمایی فعال‌تر و کمک به رانندگی تحت نظارت فعال راننده طراحی شده است.

    در ماه دسامبر، NHTSA دو تحقیق ویژه جدید را در مورد تصادفات مربوط به وسایل نقلیه تسلا آغاز کرد، از جمله تصادف هشت خودرو در سانفرانسیسکو که در آن راننده‌ای گزارش داد که ویژگی FSD دچار نقص شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو