فونیکسریمکسبهتام

شرایط نامطمئن اقتصادی سودآوری بنز را تحت تاثیر قرار داد

عصر خودرو- مرسدس بنز با وجود افزایش درآمد در سال ۲۰۲۲، نسبت به کاهش در آمدش در سال آینده به دلیل وضعیت نامطئن اقتصاد هشدار داد.

شرایط نامطمئن اقتصادی سودآوری بنز را تحت تاثیر قرار داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروه مرسدس بنز با درآمد سالانه 20.5 میلیارد یورو معادل 21.80 میلیارد دلار فراتر از تخمین تحلیلگران ظاهر شد. اما با این وجود این سازنده خودرو آلمانی نسبت به کاهش درآمد در سال جاری به دلیل عدم اطمینان اقتصادی هشدار داد.

    این خودروساز که یکی از معدود شرکت‌های آلمانی است که به اهداف سال 2022 خود پایبند بوده و حتی با وجود شرایط ناپایدار پیش بینی سود خود را در اکتبر گذشته افزایش داده است، پیش بینی خود را از بازده تعدیل شده 13 تا 15 درصدی فروش در بخش خودرو برآورد کرد.

    با این حال، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سال 2023 حتی با وجود فروش واحد‌های خودرو‌های مرسدس بنز در همان سطح درآمد این گروه خودروسازی کمی کمتر از سال 2022 باشد.

    مرسدس بنز همچنین اعلام کرد که سود 5.20 یورویی به ازای هر سهم را پیشنهاد خواهد کرد که در مقایسه با سال گذشته که پنج یورو بود به مبلغ کل پرداختی 5.6 میلیارد یورویی افزایش یافته است.

    این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفارش‌های دریافتی در اروپا ضعیف بوده و فروش در بازار چین به دلیل محدودیت‌های کرونا در سه ماهه چهارم ضعیف بوده است. این شرکت مدعی شد که تقاضا در آمریکا همچنان قوی است. با این حال، انتظار می‌رود فروش خودرو‌های رده‌بالا، که در سال 2022 رشد شدیدی داشت و به خودروساز کمک کرد تا بر هزینه‌های فزاینده غلبه کند،  امسال اندکی افزایش یابد.

    درآمد سه ماهه چهارم این شرکت به 5.4 میلیارد یورو رسید که بالاتر از تخمین 5 میلیارد یورویی تحلیلگران بود. این شرکت که روز پنجشنبه متعهد شد تا سال 2025 تا 4 میلیارد یورو سهام را بازخرید کند، تعدیل جریان وجوه نقد آزاد در تجارت صنعتی خود را 9.29 میلیارد یورو گزارش کرد که 8 درصد کمتر از سال گذشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو