فونیکسریمکسبهتام

۴۲ پروژه کیفی سایپا نتیجه داد

نارنجی ها در مسیر رشد کیفیت

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا از زمان آغاز مدیریت محمدعلی تیموری برنامه های گسترده ای را در راستای رشد کیفیت محصولات در برنامه قرار داده و اکنون بر اساس گزارش موسسات ناظر بر کیفیت خودروها و خدمات پس از فروش، نمود عملی اثربخشی این برنامه ها مشخص شده است.

نارنجی ها در مسیر رشد کیفیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر محصولاتی نظیر ساینا، کوییک، شاهین و وانت 151 را در حوزه خودروهای سواری در تیپ ها و فیس لیفت های مختلف به بازار عرضه می کند که بر پایه سه پلتفرم بنا شده اند و به همین جهت، تمرکز روی کیفی سازی همه بخش های این تنوع بالا از پلتفرم امری ساده نیست اما محمدعلی تیموری با تعریف و انجام 42 پروژه بهبود و ارتقاء کیفیت در زنجیره تامین در حوزه های زیر ساخت( 3 پروژه)،  قطعات و مجموعه ها (29 پروژه)، فروش و خدمات پس از فروش (5 پروژه) و فرآیند خودروساز  (5 پروژه ) ضمن موفقیت در بهبود رتبه شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، موفق به کاهش 14 درصدی شکایات مشتریان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و همچنین کاهش حدود 60 درصدی نرخ برگشت از تعمیرات در دو ماه یا سه هزار کیلومتر شده است.

    کیفی سازی محصولات معمولا با گذر زمان و رشد تیراژ محصولات شکل جدید و پخته تری به خود میگیرد اما این در شرایطی است که گروه خودروسازی سایپا در حالی که روی افزایش کیفیت محصولات قدیمی تمرکز کرده بود، بدون برنامه قبلی و به اجبار وزارت صمت، سه محصول تیبا، تیبا2 و ساینا را از خطوط تولیدش حذف کرد و تعریف محصولات جدید و جایگزین برای این خودروها برای حفظ آهنگ تولید شدت گرفت و در این شرایط سایپایی ها باید روی کیفی سازی سبد جدید محصولات با تعریف پروژه های جدید تمرکز می کردند.

    تکمیل و تجاری سازی خودروهای دارای کسری قطعه که از بزرگترین و مهمترین پروژه های تیموری طی یک سال اخیر به شمار می آید نیز برای ثبت سریع آمار و انجام پروژه می توانست بدون توجه به مشکلات کیفی صورت بگیرد اما سایپا PDI یا بررسی کیفی این خودروها که مدت زیادی در پارکینگ مانده بود را نیز با دقت انجام داد تا نظام جدید افزایش کیفیت محصولات، برای خودروهایی که پیش از دوره مدیریت تیموری به صورت ناقص تولید شده بودند نیز اعمال شود.

    اصلاح و بهینه سازی ادارات مختلف در گروه خودروسازی سایپا همواره از مهمترین دغدغه های تیموری بوده است. وی در همین راستای اقدام به اصلاح ساختار نیروی انسانی در حوزه کیفیت به منظور افزایش بهره وری کیفی کرده و همواره بر این موضوع تاکید دارد که تجربه او عمدتا در حوزه رشد کیفیت است و به همین منظور توجه ویژه ای به این مقوله که دغدغه سه دهه گذشته صنعت خودرو و حلقه مفقوده این صنعت بوده دارد.

    قطعه سازان گام نخست برای تکمیل صحیح پازل کیفیت خودروها به حساب می آیند و سپس خطوط تولید قدم بعدی برای ساخت خودرویی با کیفیت هستند. سایپا در همین راستای اقدام به تغییر روش همکاری با قطعه سازان و انتخاب آن ها بر اساس سطوح کیفیت بالاتر کرده و خطوط تولید نیز با شتاب بیشتر از گذشته به روز رسانی شده تا در نهایت فرایند بهبود کیفیت محصولات مشهود شود.

    پروژه های متعدد افزایش کیفیت در خودروهای متنوع سایپا شکل های مختلفی دارند که برای مثال می توان به کاهش صدای داخلی کابین، اصلاح مشکل بالابر شیشه ها، اصلاح عملکرد درهای خودرو و ... در شاهین اشاره کرد که در نتیجه آن با رشد رضایت کیفی مشتریان، نمود این موضوع در شبکه خدمات پس از فروش سایپا در زمینه کاهش مراجعه خریداران نیز مشاهده می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو