فونیکسریمکسبهتام

وزیر حمل و نقل هند:

هیدروژن سوخت آینده هندوستان است

عصر خودرو- وزیر حمل و نقل هند با اشاره به لزوم تغییر سوخت‌های فسیلی به انرژی تجدیدپذیر در کشور، سوخت آینده خودروهای هندی را هیدروژن دانست.

هیدروژن سوخت آینده هندوستان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای و بزرگراه‌های هند گفت: هیدروژن سوخت آینده ما است و خودروهای آینده هند با سوخت‌های هیدروژن و سبز کار خواهند کرد.

    «وینیتین گادکاری»، در سخنرانی خود در دومین اجلاس ایده های هند، بدون اشاره به اهداف هند برای سال 2030 و رسیدن به کربن صفر، اظهار داشت: در سال های آینده، هند قطعا به سمت وسایل نقلیه الکتریکی روی خواهد آورد. ما میلیون‌ها دلار سوخت فسیلی وارد می کنیم اما به زودی کشاورزان ما سوخت سبز و هیدروژن سبز تولید خواهند کرد.

    وی با تاکید بر اینکه هزینه باتری‌های لیتیوم یونی در سال آینده کاهش می‌یابد، گفت: هند به زودی به صادرکننده خالص لیتیوم تبدیل خواهد شد و به یک بازیگر بزرگ جهانی در عرصه انرژی های نو خواهد بود.

    گادکاری با ابراز خرسندی از توسعه بزرگراه‌ها در کشور هند گفت: در سال‌های آینده تحولی در حمل‌ونقل عمومی در کشور ایجاد می‌شود و بزرگراه‌های جدید زمان سفر بین شهرهای کلیدی را به شدت کاهش می‌دهد.

    وزیر حمل و نقل هند با اشاره به این که با وجود عملکرد قابل قبول وزارتخانه و دولت، هنوز نتوانسته اند نرخ تصادفات در جاده های هند را کاهش دهند، گفت: ما می‌خواستیم تا سال 2024 تصادفات جاده‌ای را 50 درصد کاهش دهیم اما به این هدف نمی‌رسیم.

    وی گفت: برای این کار، رفتار انسان باید تغییر کند زیرا مردم هنوز از قوانین چراغ قرمز، کمربند ایمنی خودرو یا کلاه ایمنی برای خودروهای دو چرخ پیروی نمی کنند.

    وزیر حمل و نقل هند از جامعه خواست که آموزش ایمنی راه را در سطح ابتدایی معرفی کنند تا هندی ها در سنین پایین از این موضوع آگاه شوند.

    گادکاری همچنین هدف خود را ساخت روزانه 60 کیلومتر جاده دانست و اعلام کرد که در جاده های جدید برای حمل و نقل سریع و اضطراری امکانات جدیدی مانند محل فرود بالگرد و نظارت پهپادی ساخته می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط