فونیکسریمکسبهتام

راهنمای نهایی مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو

عصر خودرو- مدیریت ناوگان و استفاده از ردیاب در ناوگان‌هایی که خودرو زیادی دارند بسیار ضروری و محبوب شده است مخصوصا با افزایش ارزش خودروها و ارزش کالاهایی که ناوگان با خودش در شهر حمل و نقل می‌کند.

راهنمای نهایی مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با استفاده از فناوری جی پی اس برای نظارت و ردیابی وسایل نقلیه در لحظه، مدیران ناوگان می توانند مسیرها را بهینه کنند، هزینه سوخت را کاهش دهند و ایمنی راننده را بهبود بخشند. به همین سادگی ردیاب خودرو می‌تواند به شما در مسیر مدیریت ناوگان کمک کند، در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که سیستم ردیابی و مدیریت ناوگان چیست، چگونه کار می کند و مزایایی که برای مشاغل ارائه می‌دهد چیست.

    ردیابی در سیستم مدیریت ناوگان چیست؟

    سیستم ردیابی یک سیستم امروزی است که با استفاده از ماهواره‌های مکان یابی شرایطی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند موقعیت مکانی خودرو را مورد بررسی قرار دهند، استفاده از ریاب برای مدیران ناوگان یک حرکت بسیار کاربردی و ضروری است. دستگاه های GPS در وسایل نقلیه نصب می شوند و داده ها با استفاده از سیم کارت به صورت کاملا بی سیم به سرور مرکزی منتقل می‌کنند. مدیران ناوگان می‌توانند از طریق یک پلتفرم مبتنی بر وب یا برنامه و اپلیکیشن ردیابی تلفن همراه به این داده‌ها دسترسی داشته باشند و این برنامه به کاربران مجوز می‌دهد مکان، سرعت و وضعیت وسایل نقلیه خود را در هر زمان مورد نظارت و بررسی قرار دهند.

    سیستم ردیابی در مدیریت ناوگان همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها عبارتند از: ایجاد محدوده جغرافیایی در فضای اطراف که به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد، مرزهایی را به صورت مجازی در اطراف مناطق خاص همانند فضای شغلی، مکان‌های تحویل بار و... تنظیم کنند. هنگامی که یک وسیله نقلیه وارد یا خارج از محدوده جغرافیایی تعریف شده می‌شود، هشداری برای کاربر یا مدیر اصلی ردیاب ارسال می‌شود و او را از این موضوع مطلع می‌کند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از این مسئله در نظر بگیرد.

    سیستم ردیابی مدیریت ناوگان چطور عمل می‌کند؟

    سیستم مدیریت ناوگان و ردیابی با ترکیبی از فناوری GPS، شبکه های سلولی و نرم افزارهای ردیابی طراحی شده مخصوص کار می‌کند. در ادامه مقاله نحوه عملکرد این سیستم را به صورت شفاف تر برای شما همراهان توضیح داده‌ایم:

    1- ردیاب یا دستگاه جی پی اس: دستگاه یا ردیاب همانطور که در ابتدا خدمت شما توضیح داده شد بر روی خودرو نصب می‌شود و با استفاده از ماهواره‌های مکان یابی موجود در آسمان موقعیت مکانی خودرو را مورد بررسی و تشخیص قرار می‌دهد و اطلاعات موقعیت مکانی را در خود ذخیره می‌کند.

    2- شبکه های سلولی و ارتباطی مخابراتی: ردیاب با شبکه های مخابراتی، ارتباط برقرار می‌کند تا داده ها را با کمک سیم کارت به سمت سرور مرکزی ارسال کند. این داده ها شامل موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو، سرعت خودرو و سایر اطلاعات موجود در سیستم می‌شود.

    3- نرم افزار یا اپلیکیشن ردیابی: داده ها به یک پلت فرم مبتنی بر وب یا برنامه تلفن همراه از طریق سرور مرکزی منتقل می‌شود، جایی که مدیران ناوگان می‌توانند داده ها و اطلاعات اصلی را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند. همچنین می‌توان از یک نرم‌افزار ردیابی برای تنظیم هشدارها و اعلان‌ها، تافیکیشن‌ها و ... همانند هشدارهای محدوده جغرافیایی، هشدار روشن شدن خودرو، هشدار حرکت دادن خودرو و یادآوری‌های تعمیر و نگهداری استفاده کرد. نرم افزارها به دلیل وضعیت گرافیکی که دارند برای کاربران جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

    مزایای ردیابی و سیستم مدیریت ناوگان مجهز به سیستم ردیابی

    سیستم ردیابی و سامانه مدیریت ناوگن در یک شرکت، طیف وسیعی از مزایا را به مدیران می‌دهد که در ادامه برخی از این مزایا را خدمت شما بزرگواران شرح می‌دهیم:

    1- بهره وری بالا از سیستم مدیریت ناوگان در شرکت: ردیابی در سیستم مدیریت ناوگان به مدیران ناوگان اجازه می دهد تا مسیرها را بهبود بدهند و زمان بیکاری راننده را کاهش دهند و در نتیجه راندمان بهبود یافته و هزینه مصرفی خودرو با استفاده از مسیرهای بهینه تر کاهش پیدا کند.

    2- افزایش امنیت ناوگان وسایل نقلیه: ردیاب در خودرو می‌تواند رانندگی و موارد پرخطر از سمت راننده را مورد بررسی قرار دهد و در صورت امکان در سیستم مدیریت ناوگان هشدارهای لازم را جهت پیگیری بدهد.

    3- کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودروها: ردیابی می تواند با ارائه اطلاعات لحظه‌ای در مورد نیازهای سلامت و نگهداری خودرو به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کمک کند. این مسئله می تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا تعمیرات پیشگیرانه را برنامه ریزی کنند و از خرابی های پرهزینه خودروها در بلند مدت جلوگیری کنند.

    4- بهبود خدمات مشتری: ردیابی در سیستم مدیریت ناوگان می‌تواند با ارائه به روزرسانی های لحظه ای در مورد وضعیت تحویل بار یا خدمات دهی به مشتریان به بهبود خدمات کمک کند و سیستم را حرفه‌ای نشان دهد.

    5- مدیریت دارایی با استفاده از ردیاب: حتی اگر از ردیاب‌های خودرویی سیمی استفاده نکنید ردیاب آهنربایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید اطلاعات کاربردی از بار و دارایی‌های خود در خودرو یا وسایل حمل و نقل سنگین داشته باشید.

    انتخاب سیستم ردیابی و سامانه ردیابی مناسب برای مدیریت ناوگان

    انتخاب سیستم ردیابی ناوگان مناسب برای بهره گیری بیشتر از این فناوری ضروری است. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام و خرید ردیاب در راستای مدیریت ناوگان برای خود در نظر بگیرید:

    ویژگی‌های ردیاب

    به دنبال سیستم و ردیابی باشید که ویژگی های مورد نیاز شما را به صورت کامل و دقیق ارائه می‌دهد، مانند ردیابی لحظه‌ای، حصار جغرافیایی، نظارت بر فعالیت راننده، بررسی خاموش و روشن شدن خودرو و ... .

    سازگاری لازم را داشته باشد

    اطمینان حاصل کنید که سیستم ردیاب با وسایل نقلیه موجود شما و سیستم های نرم افزاری مخصوص جهت مدیریت و ردیابی شما سازگار است.

    تجربه و تخصص بالا

    با تیمی کار کنید که تخصص بالایی در زمینه ردیابی و مدیریت ناوگان دارد و تخصص آنها در این زمینه بالا باشد.

    پشتیبانی تخصص سیستم ردیابی

    ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که پشتیبانی و آموزش قوی در زمینه ردیابی و مدیریت ناوگان ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که بیشترین بهره را از سیستم می‌برید.

    بهترین روش ها برای اجرای ردیابی مدیریت ناوگان

    اجرای ردیابی ناوگان GPS نیازمند برنامه ریزی و اجرای دقیق در سیستم است که قبل از پیاده سازی آنها باید این موارد را مورد بررسی دقیق قرار دهید. برخی از موارد به شرح زیر است که برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم:

    ارتباط اولیه با رانندگان

    با رانندگان در مورد مزایای سیستم ردیابی و افزایش امنیت آنها و نحوه استفاده از آن ارتباط برقرار کنید. رانندگان را تشویق کنید تا بازخورد ارائه بدهند و هر گونه نگرانی را که نسبت به این سیستم ممکن است داشته باشند برطرف کنید. آنها را مطمئن کنید که این سیستم پشتیبان و همیار آنها در مسیر است.

    آموزش کارکنان

    آموزش هایی را در مورد نحوه استفاده از سیستم ردیابی و مدیریت ناوگان به کارمندان بدهید تا بتوانند با خیال آسوده تری از این دستگاه استفاده کنند.

    استفاده از داده‌ها برای بهبود رانندگی

    از اطلاعات به دست آمده در سیستم استفاده کنید و وضعیت را برای کاربران بهبود دهید.

    حفظ یکپارچگی سیستم

    سعی کنید سیستم ردیاب را آپدیت و بروز نگه دارید و در راستای نگهداری آن کوشا باشید و اطلاعات را همیشه خروجی بگیرید.

    جمع بندی

    به صورت کلی ردیابی و سیستم مدیریت ناوگان یک ابزار بسیار ضروری شده است که برخی شرکت‌ها همانند radyabeman.com این خدمات را به صورت حرفه‌آی به کاربران ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب سیستم ردیابی بسیار مهم است که ازتیمی حرفه‌ای و کار آزموده و با تجربه کمک بگیرید که بیش از 10 سال تجربه کار در این زمینه را داشته باشد تا بهترین ردیاب و سیستم مدیریت ناوگان را به شما معرفی کند و آن را برای شما راه اندازی کند. اجرا و پیاده ساز سیستم مدیریت ناوگان و ردیابی یکی از تخصص های امروزی و بسیار مهم در تکنولوژی به شمار می‌رود.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو