فونیکسریمکسبهتام

تکلیف مجلس به وزارت راه برای نصب دوربین‌های تشخیص الکترونیک تخلفات

عصر خودرو- نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند تا نسبت به نصب دوربین‌های کنترل سرعت و تشخیص الکترونیک تخلفات در شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر به بالا اقدام کند.

تکلیف مجلس به وزارت راه برای نصب دوربین‌های تشخیص الکترونیک تخلفات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم  امروز مجلس بخش هزینه ای لایحه بودجه 1402 را بررسی کرده و بند ج و بند د تبصره 11 را به تصویب رساندند.

    بر اساس بند ج تبصره 11؛ ‌وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌های شهرهای با جمعیت پنجاه هزار نفر به بالا مکلفند با همکاری فرماندهی انتظامی و با استفاده از سرمایه‌گذاری بخشهای غیردولتی و بازپرداخت اصل و سود سالانه از محل درآمدها و با شرایط رقابتی نسبت به نصب دوربین‌های پایش (کنترل) سرعت و تشخیص الکترونیک تخلفات اقدام و درآمد حاصل از ثبت تخلفات را به ‌حسابهای مقرر در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی واریز تا به نسبت‌های تعیین شده توزیع گردد.

    بر اساس بند د تبصره 11؛هریک از شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند صددرصد (100%) از سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات، پنجاه درصد (50%) سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره سه این قانون تا سقف ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل نزد خزانه‌داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود واریز نمایند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، منظور و بر اساس اساسنامه صندوق به مصرف می‌رسد.

    به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه داده می‌شود تا با دریافت مجوز از سازمان بورس برای تکمیل و یا احداث طرحهای انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق ‌تأسیس صندوق طرح (پروژه) نسبت به جمع‌آوری منابع از بخشهای غیردولتی اقدام و نسبت به واگذاری سهام و یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر طرح (پروژه) اقدام نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط