فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت سایپا حداقلی است

اعلام قیمت پایه محصولات گروه خودروسازی سایپا

عصر خودرو- قیمت پایه محصولات گروه خودروسازی سایپا اصلاح شد لذا در سال جاری متقاضیان محصولات این مجموعه با حداقل افزایش قیمت، می توانند خودرو مورد نیاز خود را خریداری کنند.

اعلام قیمت پایه محصولات گروه خودروسازی سایپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی سایپا بر اساس مصوبه شورای رقابت و هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هدف افزایش تولید و ارتقاء کیفیت محصولات در جهت رضایتمندی مشتریان، مجوز تغییر در نرخ فروش محصولات خود را دریافت کرد.

    گروه خودروسازی سایپا با در نظر گرفتن شعار سال"مهار تورم و رشد تولید" سعی کرده که میزان افزایش قیمت محصولات را حداقلی در نظر بگیرید تا آحاد جامعه امکان خرید محصولات گروه خودروسازی سایپا را داشته باشند، بدین جهت گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد با بهبود مستمر شاخص های نیروی انسانی، اثربخشی ماشین آلات و کاهش قیمت خریدهای خارجی در هزینه های خود صرفه جویی کند.

    موافقت شورای رقابت با اصلاح قیمت ها در حالی اتفاق افتاده که آخرین افزایش قیمت خودرو مربوط به آذر سال 1400 بود و سال گذشته قیمت کارخانه‌ای هیچکدام از خودروهای سایپا افزایش پیدا نکرد و این امر به رغم رشد قیمت مواد اولیه بود.

    سال گذشته با وجود آنکه قیمت خودرو اصلاح نشد و گروه خودروسازی سایپا سه خودروی تیبا1، تیبا2 و ساینا را از خطوط تولید خود کنار گذاشت، در مقایسه با سال 1400، رشد تولید 20 درصد (474 هزار و 454 دستگاه خودرو در سال 1401 تولید شده است) بوده است و همچنین در هفته اول فروردین سال جاری  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید خودرو 32 درصد افزایش یافت.

    شورای قابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان 5 ماه قبل از شروع سال 1402 کار کارشناسی در مورد قیمت خودرو را انجام دادند و بر این اساس مبنای قیمت گذاری آنها گزارش نیمه نخست سال 1401 خودروسازان بود.

    بر این اساس باید عنوان کرد که به قیمت‌های پایه اعلام شده در جدول پیش رو، بایستی 6 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 2.5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و 250 هزار تومان از بابت بیمه شخص ثالث و 600 هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک اضافه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو