فونیکسریمکسبهتام

جانشین قیمتی نخستین کراس‌اوور ام‌وی‌ام در ایران

بازگشت ام‌وی‌ام X۳۳ با هویتی تازه

عصر خودرو- شرکت مدیران خودرو با سابقه حدود ۲۰ سال فعالیت یکی از نخستین کراس اوور های تک دیفرانسیل چینی بازار ایران یعنی X۳۳ را در ابعاد شهری با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه کرد و فصلی جدید در این بازار با حضور X۳۳ آغاز شد.

بازگشت ام‌وی‌ام X۳۳ با هویتی تازه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳:۰۰
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه
  • بازگشت ام‌وی‌ام X33 با هویتی تازه

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو با بروزرسانی در نسخه های بعدی تا همین یکی دو سال قبل نیز همچنان عرضه می شد تا اینکه برای مدت کوتاهی از سبد محصولات برند MVM خداحافظی کرد. در سفراخیر خبرنگار خودروامروز به شهر ووهوو چین؛ مرکز شرکت خودروسازی چری؛ در محل کارخانه این خودروساز فرصتی برای ملاقات با خودرویی جدید بوجود آمد که قرار است جانشین قیمتی ام‌وی‌ام X33 باشد. این خودرو در حقیقت نسخه فیس لیفت شده ایکس 22 پرو است که با بروزرسانی بخش های مختلف، نام X33 کراس و نشان MVM را به خود گرفته و در سبد محصولات چری به عنوان اومودا 3 و کوچکترین عضو خانواده برند جدید اومودا نیز به حساب می آید و به نوعی در نگاه چری، برادر کوچکتر فونیکس FX است. حال X33کراس با این هویت جدید که چندان متمایز و متفاوت از ایکس22 پرو نیست، قرار است از اوخر خردادماه یا اوایل تیر به بازار ایران وارد شود و احتمالا به مرور کمی پا جای پای ایکس22پرو بگذارد.ام

در فضای پیست تست‌درایو چری در شهر ووهوو؛ مینی کراس اووری با نشان MVM اماده ملاقات با ما بود که حتی کارگران خطوط تولید چری هم چندان با آن آشنا نبودند. تنها یک شب قبل از این ملاقات و در مراسم معرفی دو برند جدید اومودا و جی‌کو از برند چری، این خودرو به عنوان اومودا3 با پوشش پارچه معرفی شده بود و صبح روز بعد به عنوان مهمان جدید بازار ایران آن هم با نام X33 پیش روی ما قرار داشت. این محصول به طور کامل وامدار هویت اتاق ام‌وی‌ام ایکس22 با فیس لیفت نسبتا سبک بخصوص در نمای جلو و عقب و داشبورد است. در نمای جلو، LED های مجزا در چراغ های باریک به جلوپنجره بزرگی متصل شده اند که سعی در نزدیک شدن به هویت بصری محصولات برند اومودا مانند فونیکس FX دارد. چینی ها این بار سعی در ایجاد هویت های طراحی بیشتری در این محصول کرده اند و به همین دلیل از المان بافت پوست اژدها روی گلگیرها و قاب آینه ها استفاده کرده اند و این بافت برای رودری های جدید و با کیفیت‌تر این خودرو نیز استفاده شده است. حرکت طراحی این خودرو به سمت جوانی و هدفگیری قشر جوان توسط برند اومودا نیز موجب شده تا از رنگ نارنجی زیر در ها و روی باربند ها استفاده شود و رینگ 17 اینچی آلومینیومی دو رنگ نیز با طراحی جدید سعی در تکمیل این پازل دارد. به غیر از این موارد در نمای جانبی تغییر زیادی نسبت به ایکس22 پرو مشاهده نمی شود.

مهمترین تحول این خودرو در نمای عقب و چراغ های متصل به هم و مرتفع آن شکل گرفته است. همچنین برای نخستین بار در این محصول، لوگو جدید MVM با هویت بصری همسو با برند های جدید گروه چری در میانه این چراغ های متصل قرار گرفته که البته چندان نمی توان کلیت طراحی بخش عقب این خودرو را جذاب و قابل توجه ارزیابی کرد.

در داخل کابین، این خودرو یک پرش کیفیتی کرده و بخصوص متریال داخل در ها نرم تر و با کیفیت تر شده اند و رنگ نارنجی و طرح پوست اژدها در جای جای خودرو مورد استفاده قرار گرفته تا تریم روشن این خودرو را جذاب تر و البته جوان پسند کند. ابعاد نمایشگر میانی با افزایش به 10.25 اینچ رسیده و یک نمایشگر 7 اینچی نیز در پشت فرمان خودرو قرار دارد. این خودرو همچنین در مقایسه با ایکس22 پرو، 2 کیسه هوای بیشتر جانبی دارد که مجموع شماره ایربگ ها را به 4عدد می رساند. از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجه ایکس33 کراس می توان به سیستم PEPS (ورود بدون نیاز به کلید و استارت دکمه ای) ، گرم کن آینه جانبی، گرم کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع الکتریکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل کشش، ترمز پارک، اتو هلد و ... اشاره کرد.ایکس33 کراس قرار است در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار کشور عرضه شود. نسخه اتوماتیک این خودرو از پیشرانه یک لیتری توربو با حداکثر توان 102 اسب بخار و حداکثر گشتاور 150 نیوتون متر بهره می برد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT قدرت را به محور جلو منتقل می کند و قابلیت تعویض مصنوعی دستی دنده ها به صورت 9 سرعته را دارد.

همچنین نسخه دستی این خودرو مانند ایکس22، از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور 143 نیوتون متر استفاده می کند که به گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. از مهمترین تفاوت های بین نسخه دستی و اتوماتیک علاوه بر مشخصا تفنی می توان به امکان استارت از روی ریموت، سیستم ورود به خودرو بدون کلید PEPS و نورپردازی داخل کابین برای مدل اتوماتیک اشاره کرد که در نسخه دستی به چشم نمی خورد. همچنین از دیگر نکات تازه در این خودرو می توان به تعبیه 3 جای موبایل که یکی از آن ها قابلیت شارژ بی سیم را دارد اشاره کرد.هنوز جزئیاتی از قیمت نهایی این خودرو با توجه به نوسانات نرخ ارز و وضعیت کنونی بازار خودرو در دست نیست اما موضوعی که مدیران خودرو بر آن تاکید دارد این است که ایکس33 کراس، شاید از نظر ابعاد و ظاهر مشابه ایکس22 پرو باشد اما قرار است جانشین قیمتی ایکس33 در بازار ایران شود.

نویسنده: امیرحسین برخورداری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط