فونیکسریمکسبهتام

فروش حواله خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه کلاهبرداری است

عصر خودرو- در حالی آگهی های خرید و فروش حق ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه در فضای مجازی رایج شده که بنابر اعلام نهادهای مسئول، کسانی که مدعی فروش حق ثبت‌نام در سامانه یکپارچه هستند کلاهبردار و متخلف هستند و خریدار هم متضرر خواهد شد.

فروش حواله خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه کلاهبرداری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مطابق تصمیم وزارت صمت، از سال گذشته فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت می‌گیرد و آن دسته از افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند باید در طرح‌های فروش شرکت کرده و ثبت نام های اولیه را انجام دهند.

    برهمین اساس مرحله نخست طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه به اتمام رسیده و متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال 1403 موکول شده بود، در مهلت تعیین‌شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت‌بندی اقدام کرده اند که طی چند روز آینده نتایج آن نیز اعلام خواهد شد.علاوه بر این از 20 اردیبهشت ماه هم دومین مرحله از طرح فروش خودرو در سامانه یک پارچه آغاز می شود.

    در این میان برخی افراد از ثبت نام فروش خودرو در سامانه یکپارچه سوءاستفاده کرده و مدعی خرید و فروش حق خرید خودرو در این سامانه هستند به نحوی که در آگهی‌های خود اعلام می‌کنند، متقاضی که به عنوان نمونه دنا پلاس توربو اتوماتیک ثبت نام کرده می‌خواهد حق ثبت نام خود را بفروشد و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای حق ثبت نام این خودرو را از متقاضی خریداری و در زمان تحویل خودرو با تکمیل وجه نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

    این در حالی است که خرید و فروش حق ثبت نام در سامانه یکپارچه غیرقانونی است. تمامی ثبت نام‌ها براساس کد ملی متقاضی صورت گرفته و فرد ثبت نام کننده تا 48 ماه امکان خرید خودرو از شرکت های خودروساز را ندارد و حتی خودرو یک سال در رهن شرکت است و نمی‌توان این حق را به کسی فروخت.

    اگر کسی مدعی فروش حق ثبت‌نام در سامانه یکپارچه است تخلف انجام داده و در نهایت خریدار با ضرر مالی روبرو می‌شود چرا که نمی تواند محصول را قانوناً تحویل بگیرد.

    در برخی دیگر از این آگهی‌ها حواله‌های پرسنلی شرکتهای خودروساز نیز به فروش می‌رسد که این موضوع نیز غیرقانونی است و مردم نباید گرفتار این اگهی های اغوا کننده شوند.

    سازمان حمایت در قالب اطلاعیه هایی اعلام کرده که خرید و فروش حواله غیرقانونی است و مردم نباید گرفتار آگهی‌های غیرواقعی شوند اما متاسفانه آگهی‌های تبلیغاتی عاملی شده تا مردم با پرداخت هزینه‌هایی به امید خرید خودرو آن هم زودتر از موعد باشند درحالی که چنین چیزی در عمل ممکن نیست و این آگهی‌ها برای کلاهبرداری از مردم است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو