فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد:

پیشنهاد پلیس برای رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی

صدور گواهینامه‌های طلایی و نقره‌ای

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا ارائه پیشنهاد رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است اگر راننده‌ای رانندگی درستی داشته باشد بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای ‌مدتی بعد از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود.

پیشنهاد پلیس برای رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در ابتدا از مردم عزیز که تقریبا همگی کاربر ترافیک هستند و ٩5 درصدشان نیز قانونمند هستند تقدیر و تشکر می‌کنم. همکاران من در ایام مختلف و به طور شبانه‌روزی در تمامی شهرها و جاده‌های کشور در حال خدمت به مردم هستند.

    به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد

    وی با اشاره به ضرورت توجه به سهم دستگاه‌ها در تصادفات گفت: برابر قانون ٣٢ دستگاه در امر تصادفات نقش دارند که باید به وظایف خود عمل کنند.

    رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ٢5 هزار کیلومتر از ٢٩٧ هزار کیلومتر راه کشور از نوع اصلی است، گفت: در مرز 5٢ میلیون گواهینامه در کشور هستیم که بیش از ٨۰ درصد آن مربوط به خودرو است. ما امروز در مرز 4۰ میلیون وسیله نقلیه هستیم و به عبارتی به ازای هر دو نفر در کشور یک نفر وسیله نقلیه دارد که این نسبت به توازن دنیا یک مقدار زیاد است.

    هادیانفر از افزایش ٣.١ درصدی دارندگان گواهینامه در سال ١4۰١ خبر داد و گفت: ٢5 درصد نیز ترددهای جاده‌ای افزایش داشت.

    هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم

    وی با اشاره به برگزاری شورای‌عالی ترافیک گفت: تنها یک جلسه از این شورا با حضور رئیس جمهوری و مابقی با حضور معاون اول ایشان برگزار شد. واقعیت این است که دیگر صرفا برگزاری جلسه چاره‌ای را حل نخواهد کرد و باید تصمیمات درست گرفت و اعتبارات دستگاه‌هایی مانند اورژانس، هلال احمر و ... تامین شده و افزایش یابد. انتظار ما از دولت مردمی و انقلابی دکتر رئیسی این است که به این موارد توجه کنند.

    هادیانفر از پیگیری برای توقف تولید خودروهای ناایمن از سوی پلیس خبر داد و گفت: اما متاسفانه هنوز و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و شخص ریاست جمهوری ما هنوز در بحث ایمنی خودروها دچار مشکل هستیم و اقدامی در راستای ایمنی انجام نشده است و ما تقریبا هر روز شاهد تصادفات شدید هستیم، متاسفانه در تصادفات هنوز درها قفل می‌شود، خودرو دچار حریق می‌شود.

    آزادسازی 32 میلیون پلاک خودرو

    رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره آزادسازی پلاک خودروهای سواری نیز گفت: بیش از ٣٢ میلیون پلاک را هم از نظر شماره و هم از نظر پلاک آزادسازی کردیم و این پلاک‌ها به طور رندوم به خودروها داده می‌شود.

    رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی ؛ صدور گواهینامه‌های طلایی و نقره‌ای برای رانندگان قانونمدار

    هادیانفر از ارائه پیشنهاد پلیس راهور برای رنگبندی گواهینامه ‌های رانندگی به دولت خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد که در کمیسیون زیربنایی دولت درحال بررسی است اگر راننده‌ای رانندگی درستی داشته باشد بعد از مدتی گواهینامه‌اش از سفید به نقره‌ای ‌ مدتی بعد از نقره‌ای به طلایی تبدیل می‌شود.

    وی ادامه داد: این طرح در واقع یک سرمایه اجتماعی برای راننده است ویکی از تسهیلاتی که ما در آن پیش‌بینی کردیم امکان تخفیف در جرایم و حتی حذف شدن برخی از جرائم برای دارندگان گواهینامه طلایی یا نقره‌ای است.

    رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا رانندگان باید برای تعویض رنگ گواهینامه خود مراجعه کنند، گفت: ما به طور سیستمی این موارد را رصد کرده و هنگامی که زمان ارتقای گواهینامه فرا برسد دارنده گواهینامه فراخوان شده و مثلاً گواهینامه سفید از وی دریافت و گواهینامه نقره‌ای به او داده می‌شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که این طرح به زودی اجرایی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو