فونیکسریمکسبهتام

رونمایی فنگون از کراس اوور لندیان ئی۵ +عکس

عصر خودرو- فنگون از خودرو جدید لندیان ئی۵ در کلاس کراس اوور رونمایی کرده است. فنگون برند خودرویی متعلق به ائتلاف دانگ فنگ سوکون است که دیگنیتی بازار ایران نیز در چین با نام فنگ گوانگ آی اکس۵ محصول همین پیمان است.

رونمایی فنگون از کراس اوور لندیان ئی۵ +عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، لندیان ئی5 به عنوان شاسی بلند سایز متوسط از منظر ابعاد برابر با 4760 میلیمتر در طول، 1865 میلیمتر در عرض و 1710 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2785 میلیمتر است. رینگ های آلومینیومی استاندارد در اندازه 19 اینچی روی این خودرو نصب شده است.

لندیان ئی5 در بازار چین حدود 21 هزار دلار قیمت دارد.

در قسمت دماغه بخش اصلی به جلوپنجره بزرگ با نقطه های ماتریسی کرومی اختصاص دارد. لوگوی برند نیز به صورت نقطه حرف E را در مرکز و بالای جلوپنجره نشان می دهد.

چراغ های اصلی طراحی ساده ای دارند و گرافیک داخلی آن ها نیز ترکیبی از ال ئی دی و هالوژن است.

در نمای عقب نیز همه چیز معمولی به چشم می آید و خلاقیت خاصی در طراحی عناصر این قسمت شکل نگرفته است. البته خروجی سیستم اگزوز به شکل مخفی کار شده و خبری از سر لوله کرومی نیست.

در طراحی فضای داخل کابین به شکل سنگینی از عناصر کرومی استفاده شده تا حس لوکس این محیط را بالا ببرند. در بخش فناورانه ها از تکنولوژی هواوی و های کار 3.0 استفاده شده است. 2 نمایشگر دیجیتال در قابی یکپارچه ویژه اطلاعات کیلومتر و سیستم سرگرمی، سیستم صوتی با 12 اسپیکر، شارژر بی سیم و... از ویژگی های کابین هستند.

ظرفیت قسمت بار در حالت استاندارد 187 لیتر است اما با خواباندن صندلی ها به 934 لیتر افزایش می یابد.

جانمایی صندلی ها به شکل 2+3+2 است. صندلی های ردیف جلو تا 165 درجه به سمت عقب قابلیت خم شدن دارند. صندلی های ردیف 2 و 3 نیز به منظور افزایش فضای بار قابلیت خم شدن دارند.

از دیگر امکانات کابین باید به سیستم بهبود دهنده هوای داخل، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی، دوربین داشبورد، ریموت استارت، اسکای روف، تنظیم الکتریکی آینه ها، پاور ویندوز، سنسور باران و... اشاره کرد.

در بخش پیشرانه لندیان ئی5 از تپنده 1.5 لیتری 4 سیلندر و سیستم هیبرید دی اچ تی300 کمپانی بی وای دی استفاده شده که خروجی این مجموعه 176 اسب بخارو گشتاور 300 نیوتن متر است.

بسته باتری سیستم الکتریکی با توجه به آپشن 17.52  یا 19.4 کیلووات ساعت لیتیمی است. بیشینه سرعت 165 کیلومتر برساعت است و شاخص صفر تا 100 خودرو نزدیک به 7 ثانیه محاسبه شده است.

لندیان فاقد سامانه تمام چرخ محرک است و برای آن به برد حرکتی 1150 کیلومتر اشاره شده است.

در این خودرو، قسمت احتراقی پیشرانه در واقع به عنوان یک ژنراتور برای افزایش برد حرکتی خودرو عمل می کند و در خدمت موتور الکتریکی 130 کیلوواتی قرار دارد. بدین ترتیب اگر باک 60 لیتری خودرو پر باشد و باتری نیز در وضعیت شارژ کامل قرار گیرد، برد حرکتی خودرو از 1000 کیلومتر فراتر می رود.

در بخش جعبه دنده از نمونه ئی سی وی تی در ارتباط با محور جلو استفاده شده است.

از ویژگی های ایمنی می توان به کروز کنترل، رادار پارک جلو و عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس و... اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو