فونیکسریمکسبهتام

جلسه امروز خودروسازان خصوصی با وزارت صنعت

قیمت خودروهای مونتاژی تعیین تکلیف می‌شود؟

عصر خودرو- شنیده ها حکایت از آن دارد امروز وزارت صنعت در جلسه‌ای که بعدازظهر امروز برگزار می‌شود با حضور شرکت‌های خصوصی موضوع قیمت‌گذاری محصولات مونتاژی را تعیین تکلیف می کند.

قیمت خودروهای مونتاژی تعیین تکلیف می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، دو هفته‌ای از اعلام قیمت‌های خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت می‌گذرد و در طول این مدت انتقادات زیادی به قیمت این خودروها از سوی شرکت‌ها مطرح شد. جالب اینجاست شرکت‌های خصوصی تاکنون تن به اجرای این قیمت‌ها نداده و مدام در تلاش هستند تا بازبینی‌های لازم در قیمت‌ها صورت بگیرد. از آن طرف شورای رقابت تاکید می‌کند که اجرای این قیمت‌ها قطعی است و تصمیمی به بازنگری این موضوع نداریم.

    جالب اینجاست خودروسازان خصوصی همچنان بر اجرای قیمت‌های خود اصرار داشته و به‌صورت خودسرانه در دعوت‌نامه‌های ارسالی به خریداران مرحله اول سامانه یکپارچه برای تکمیل وجه و تحویل خودروها قیمت‌های بالای خود را اعلام کرده‌اند و در این شرایط وزارت صنعت و شورای رقابت سکوت کرده‌اند و تکلیف خریداران را مشخص نمی‌کنند.

    موسوی معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این خصوص معتقد است: مصوبه شورای رقابت درباره قیمت خودرو‌ها که باید از طریق معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت به خودروساز‌ها ابلاغ می‌شد، هنوز ابلاغ نشده است.

    در حال حاضر قیمت خودروهای مونتاژی در کشمکش خودروسازان خصوصی، وزارت صمت و شورای رقابت است و هر کدام از این بخش‌ها هر روز اظهارات متفاوتی را اعلام می‌کنند. از یک طرف قرار بر بازنگری قیمت‌ها می‌شود و از طرف دیگر شورای رقابت اجرای مصوبه خود را لازم‌الاجرا می‌داند در این شرایط تکلیف مصرف‌کنندگان مشخص نیست و نمی‌دانند در نهایت خودروهای مونتاژی را در سامانه یکپارچه با چه‌قیمتی خریداری می‌کنند.

    در همین زمینه شنیده شده امروز وزارت صنعت به موضوع قیمت خودروهای مونتاژی ورود پیدا کرده و در جلسه‌ای که بعدازظهر امروز برگزار می‌شود با حضور شرکت‌های خصوصی قیمت‌گذاری محصولات مونتاژی را تعیین تکلیف خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط