فونیکسریمکسبهتام

مدیر صندوق حمایت از صنایع پیشرفته اعلام کرد:

حمایت از هوشمندسازی خودرو

امکان طراحی برد و نرم‌افزارهای موبایل

عصر خودرو- رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از امکان طراحی برد و نرم افزارهای موبایل خبر داد و گفت: از سال پیش بحث هوشمندسازی خودرو به عنوان یک لاین ویژه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تعریف شده تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت خودروهای پاک‌تر الکتریکی برویم.

حمایت از هوشمندسازی خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محسن نادری منش در نشست خبری اظهار کرد: صنایع الکترونیک و مخابرات بیشترین ضمانت نامه را از این صندوق دریافت کرده‌اند. همچنین زیست فناوری، هوا فضا و غیره در سال‌های اخیر به صنایع پیشرفته اضافه شده و رشد داشتند.

    وی افزود: درباره استان‌ها نیز در سال‌های اخیر به واسطه وجود تقاضا، بیش از 80 درصد تسهیلات و ضمانت نامه‌ها به بنگاه‌های تهران ارائه می‌شد، اما از دو سال پیش قرار شد تمرکز زدایی شود و نمایندگی‌ صندوق در صمت استان‌ها فعال شد. الان صندوق در 11 استان فعال است و امسال برنامه برای اضافه شدن در 5 استان نیز وجود دارد. تسهیلات در هر استان متناسب با پتانسیل استان‌ها پرداخت خواهد شد. در حال حاضر سهم تهران از 80 به 60 درصد رسیده است.

    همچنین به گفته این مقام مسئول خراسان رضوی، فارس، یزد و آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین درخواست تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را داشتند.

    نادری منش با بیان اینکه سقف تسهیلات سال گذشته پنج میلیارد تومان بود، اما امسال به 25 میلیارد تومان رسیده، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این رقم را به 50 میلیارد تومان برسانیم. سقف ضمانت نامه در حال حاضر 100 میلیارد تومان است. سال گذشته میزان تسهیلات و ضمانت نامه‌ها نسبت به سال 1400 سه برابر شد.   در اصل سال گذشته 400 میلیارد تومان تسهیلات و 450 میلیارد تومان ضمانت نامه پرداخت شد.

    وی درباره سهم خودرو از صندوق نیز گفت: از سال پیش بحث هوشمندسازی خودرو به عنوان یک لاین ویژه در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تعریف شده است. همچنین سال گذشته حمایت‌های خاص در الکترونیک خودرو انجام شد و امسال هم در حوزه قطعات برنامه‌ریزی شده که جزو مواد پیشرفته است. البته امسال طرح هوشمندسازی هم در دستور کار قرار دارد تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت خودروهای پاک‌تر الکتریکی برویم.

    نادری منش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید موبایل در کشور و اخبار مربوط به خرد کردن موبایل‌های دست دوم در سایر کشور و ورود آن‌ها به شکل سی کی دی به ایران، گفت:  سال پیش در قانون بودجه مسئولیت حمایت از تولید موبایل به صندوق و کارگروهی از چند وزارتخانه داده و قرار شد اعتبار هم به این حوزه تخصیص داده شود که بخشی از آن انتهای سال قبل واریز شد. آیین نامه حمایت از تولید تلفن همراه در حال نهایی شدن است تا بتوانیم در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری عمق بخشی کنیم.

    وی افزود: اینکه گوشی‌های دست دوم خرد می‌شود و به کشور وارد می‌شود درست نیست. اما به طور کلی برخی قطعات اصلی تلفن همراه هوشمند فقط در چند کمپانی دنیا تولید می‌شود و همه از آن‌ها تهیه می‌کنند. اما امکان تولید بخش‌هایی از برد و طراحی نرم افزار در کشور وجود دارد.

    مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با اشاره به اینکه سرمایه صحا در 2 سال آینده به پنج‌ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: نرخ تسهیلات ارائه شده از سوی صحا بین هشت تا 20 درصد است و بسته به اینکه یک شرکت چقدر به سمت تحقیق و توسعه حرکت کرده باشد، نرخ آن متفاوت خواهد بود. البته این تسهیلات با تنفس شش ماهه عرضه می‌شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه این صندوق با ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و همچنین انجام سرمایه گذاری‌های خطرپذیر از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی حمایت می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی برای صنایع پیشرفته و دانش بنیان، سرمایه گذاری خطرپذیر است و این صندوق با همکاری سایر نهادهای تخصصی و دیگر صندوق ها، سه صندوق خطرپذیر را در فرابورس ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو