فونیکسریمکسبهتام

خودرو ساخته‌شده دانشجویان دانشگاه فردوسی در حال انتقال به ایتالیا است

عصر خودرو- سرپرست تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کار انتقال خودرو ساخته شده دانشجویان این دانشگاه (رهام) از مسیر زمینی در حال پیگیری است و با انجام امور گمرکی و بر اساس زمان‌بندی انجام شده "رهام" نیمه تیرماه به ایتالیا، محل برگزاری مسابقات خواهد رسید.

خودرو ساخته‌شده دانشجویان دانشگاه فردوسی در حال انتقال به ایتالیا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سیدمحمدحسین ابریشمی روز دوشنبه شمار اعضای گروه سازنده این خودرو را 12 نفر عنوان و اظهار کرد: برای برخی از افراد گروه که درخواست روادید برای حضور در این رویداد دانشجویی را داده بودند، کارهای اداری آنها به نتیجه رسیده و درخواست بقیه نیز از مسیر وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

    وی ادامه داد: تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی، به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، از تیرماه 1400 فعالیت خود را آغاز کرده است و با وجود تمام دشواری های موجود، موفق به ساخت خودروی کاملا منطبق با قوانین و استانداردهای این مسابقات شده است.

    این دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی اظهار کرد: وزن خودرو رهام 280 کیلوگرم است و براساس طراحی انجام شده، بیشترین سرعت قابل دستیابی آن 170 کیلومتر در ساعت است که در مدت 5.2 ثانیه از صفر به صد می رسد.

    ابریشمی با اشاره به اینکه موتور خودرو رهام، چهار سیلندر و با حجم 600 سی سی طراحی شده است، گفت: مسیر هوای ورودی به موتور، مسیر گازهای خروجی موتور و ساخت شبکه برقی موتور نیز مطابق قوانین طراحی مجدد شده است.

    سرپرست تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: پس از تجربه موفق تیم های کاسپین در مسابقات 2014 کشور روسیه و سورنا در مسابقات 2018 کشور ایتالیا، تیم رهام، به عنوان سومین تیم از دانشگاه فردوسی در مسابقات فرمول دانشجویی در مسابقات 2023 کشور ایتالیا پذیرفته شده است که تمام تلاش خود را برای موفقیت در این عرصه به کار خواهد گرفت.

    ابریشمی افزود: در این خودرو تمامی بخش‌ها از جمله شاسی و بدنه، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم انتقال قدرت و جاذب انرژی به دست دانشجویان طراحی شده و حتی سیستم‌های الکتریکی و کنترل موتور خودرو نیز به صورت کامل بازطراحی شده است.

    مسابقات فرمول دانشجویی جهان، به عنوان بزرگترین مسابقات دانشجویی، نخستین بار در سال 1979 در کشور آمریکا برگزار شد که اکنون این رویداد در 14 کشور دنیا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از 700 دانشگاه از پنج قاره، تیم‌های دانشجویی خود را به این مسابقات اعزام می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط