فونیکسریمکسبهتام

جزئیات تولید بهار ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی منتشر شد

عصر خودرو- دفتر خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمارنامه تولید تجمعی سه ماهه نخست ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی را منتشر کرد.

جزئیات تولید بهار ۱۴۰۲ خودروسازان داخلی منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پیرو انتشار گزارش جامع سالیانه 1401 مرتبط با صنعت خودرو توسط دفتر خودروی وزارت صمت، آمارنامه تجمعی سه ماهه نخست 1402 (دانلود) نیز با اطلاعات جزئی مرتبط با تولید خودروسازان داخلی منتشر شد.

    لازم به ذکر است که پیش از این نیز براساس آنچه مدیرکل صنایع خودرویی صمت وعده داده بود، آمارنامه های تولید دی 1401 تا اردیبهشت امسال منتشر شده بود.

    به‌منظور تجمیع گزارش‌های تخصصی این دفتر که رویه خوبی در صنعت خودروی کشور از حیث دسترسی به اطلاعات این صنعت به‌منظور برنامه‌ریزی ‌ای راهبردی و جذب سرمایه گذاری در این صنعت محسوب می‌شود، به‌زودی همه این گزارش‌ها در سامانه جامع خودرو قابل رویت خواهند بود.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان خرداد نزدیک به 325 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که خودروهای سواری با حدود 277هزار دستگاه سهم 85.2 درصدی از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

    در مدت یاد شده 36 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 27 درصد رشد برخوردار بوده است.

    علاوه بر این در سه ماهه نخست امسال حدود 800 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 117 درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت نزدیک به 580 دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیان‌گر 16 درصد رشد است.

    تولید بیش از 10هزاردستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 95 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

    علاوه بر این در بهار امسال نزدیک به 67هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 34هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 96 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱۹ ساعت پیش
        آرشیو