فونیکسریمکسبهتام

تسلا با ثبت رکورد جواب گرفت

عصر خودرو- تسلا از برآوردهای تحویل در سه ماهه دوم پیشی گرفت و کاهش قیمت نتیجه داد.

تسلا با ثبت رکورد جواب گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی تسلا روز یکشنبه (2جولای) اعلام کرد که تحویل خودرو در سه ماهه دوم رکورد زده که بالاتر از تخمین‌های بازار است زیرا کاهش قیمت و اعتبارات فدرال ایالات‌متحده به مقرون به صرفه‌تر شدن وسایل نقلیه الکتریکی  آن کمک کرده است.

    شرکت خودروسازی تسلا با رهبری ایلان ماسک در دوره آوریل تا ژوئن 466 هزار و 140 دستگاه خودرو تحویل داد که نسبت به سه ماهه قبل 10 درصد و نسبت به سال قبل 83 درصد افزایش داشته است. تحلیلگران انتظار داشتند تسلا 445 هزار خودرو را تحویل دهد و کمترین برآورد 439 هزار و 875 و بالاترین آن 450 هزار بود.

    با ارزش‌ترین خودروساز جهان 13 هزار و 560 خودرو بیشتر از تحویل در سه ماهه دوم تولید کرد، اگرچه این فاصله از 17 هزار و 933 خودرو در سه ماهه اول کاهش یافته است.

    دن ایوز، تحلیلگر Wedbush Securities گفت: کاهش قیمت یک حرکت هوشمندانه برای تسلا و پرداخت سودهای عمده در این زمینه، به ویژه برای بازار چین بود.

    انتظار می‌رود تسلا با وجود رقابت شدید از سوی بی وای دی، به رکورد فروش در چین، دومین بازار بزرگ آن پس از آمریکای شمالی دست یابد.

    بر اساس گزارش رویترز، تسلا از اواخر سال گذشته قیمت‌ها را از چین و حاشیه سود سه ماهه اول خود را کاهش داده است. از آن زمان، در اقدامی برای کاهش موجودی، تخفیف‌ها را در تمام محصولات خود افزایش داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم