فونیکسریمکسبهتام

رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال

عصر خودرو- آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳۲۴ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد تولید محقق شده است؛ با احتساب تکمیل حدود ۶۵ هزار دستگاه خودروهای ناقص در بهار سال ۱۴۰۱، میزان رشد تولید در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۴.۵ درصد برآورد شده است.

رشد ۳۲ درصدی تولید انواع خودرو در بهار امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایسنا، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، بیش از 324 هزار دستگاه از انواع خودروها در کشور تولید شده که از این میزان، بیشترین سهم تیراژی متعلق به خودروهای سواری است. 

    بهار امسال، 324 هزار و 583 دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به 245 هزار 618 دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته رشد 32 درصدی را رقم زده است.

    از مجموع کل خودروهای تولیدی، 276 هزار و 868 دستگاه متعلق به سواری‌هاست که نسبت به 215 هزار و 116 دستگاه سواری تولیدی در سه ماهه نخست سال گذشته 29 درصدی افزایش تولید حاصل شده است.

    پس از آن بیشترین تیراژ خودرو، در دسته وانت‌هاست که خودروسازان داخلی با افزایش تولید 48 درصدی طی سه ماهه امسال نسبت به تولید وانت‌ها در مدت مشابه سال گذشته، از 24 هزار و 315 دستگاه به 35 هزار و 962 دستگاه رسیده است.

    به لحاظ درصد افزایش اما بیشترین افزایش تولید انواع خودرو، برای ون‌ها رخ داده که از 368 دستگاه به 799 دستگاه در بهار امسال رسیده و رشد 117 درصدی را ثبت کرده است.

    پس از آن با افزایش 95 درصدی تولید سنگین‌های باری (کامیون، کامیونت و کشنده) از 5317 دستگاه در مجموع سه ماهه ابتدایی سال 1401 به 10 هزار و 372 دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

    از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه 333 دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید شده که 31 درصد بیشتر از آمار تولید این نوع خودروها در سه ماهه نخست سال گذشته معادل 254 دستگاه است.

    در نهایت طبق آمار وزارت صمت، تولید اتوبوس‌ها در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. در سه ماهه امسال 249 دستگاه تولید شده که یک دستگاه بیشتر از تولید آن در سه ماهه 1400 است.

    گفتنی است آنطور که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده،   در سه ماهه اول سال گذشته 65 هزار و 15 دستگاه خودروی ناقص نیز تکیل شده بود که با لحاظ خودروهای تکمیل شده سه ماهه اول سال 1401، رشد تولید سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به تولید و تکیل سه ماهه اول سال گذشته حدود 4.5 درصد خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط