فونیکسریمکسبهتام

تولید ۶۴۳ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال جاری

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ۶۴۳ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو نسبت به سنوات گذشته رشد مطلوبی داشته است.

تولید ۶۴۳ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، عبدالله توکلی لاهیجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری همچنین 545 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده است و ما ‌شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و همچنین تنظیم بازار خودرو هستیم.

    مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت:‌ در مدت یاد شده 76 هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 46 درصد رشد برخوردار بوده است.

    توکلی لاهیجانی بیان داشت: علاوه بر این، در نیمه اول امسال حدود 2هزار دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 41 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید حدود 19 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 44 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

    * رشد 72 درصدی تولید خودروسازان خصوصی

    وی افزود: علاوه بر این در نیمه نخست امسال حدود 139هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 81 هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال، حدود 72 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

    توکلی لاهیجانی بیان داشت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 22 ‌درصد بوده است.

    مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه توسعه فناوری‌های جدید در صنعت خودرو نیز برنامه های جامعی در وزارت صمت تدوین شده است که امیدواریم ثمرات آن را در آینده نزدیک در جامعه شاهد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط