فونیکسریمکسبهتام

برابوس ۹۰۰ راکت آر ؛ این بار پای پورشه در میان است! +عکس

عصر خودرو- اکثر مخاطبان دنیای خودرو و تیونینگ، نام برابوس را با مرسدس بنز به خاطر می آورند اما این تیونر برجسته آلمانی در پروژه های متنوعی شرکت دارد که در مطلب امروز سراغ یکی از آن ها رفته ایم.

برابوس ۹۰۰ راکت آر ؛ این بار پای پورشه در میان است! +عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، برابوس برنامه های خود را برای پورشه 911 توربو اس به نمایش گذاشته است. خودرویی بسیار محبوب در سطح جهان با کد افسانه ای 911 که در حالت استاندارد نیز به تنهایی یک اثر هنری محسوب می شود و حال این ویژگی کار تیونر را برای ارائه یک خودرو متفاوت دشوارتر می کند.

برابوس نام 900 راکت آر را برای این پروژه انتخاب کرده که با توجه به رسم نامگذاری در مجموعه برابوس، عدد 900 به خروجی پیشرانه پورشه اشاره خواهد داشت.

طبق معمول رنگی مشکی به عنوان تم اصلی انتخاب شده و از کیت بدنه برابوس برای آن استفاده شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، حضور سنگین پنل های فیبرکربن، زیبایی برابوس 900 راکت آر را چند برابر کرده است. بخش هایی مانند: لیپ اسپویلر، فلیرها، دیفیوز و بال عقب با حضور فیبرکربن جذاب تر شده اند اما باید توجه داشت اینجا فقط هدف زیبایی ظاهری نبوده است!

برابوس ادعا می کند تمامی این بخش های فیبرکربنی در کیت بدنه مراحل تونل باد و آزمایش های مرتبط را پشت سر گذاشته اند و در مجموع کیفیت آئروداینامیک پورشه 911 توربو اس را بهبود داده اند.

داخل کابین نیز پوشش چرم مشکی و فیبرکربن یک منظره اسپرت بسیار خاص را ایجاد کرده است که با کل پروژه کاملا هماهنگ است.

اما سراغ جذاب ترین قسمت کار برابوس یعنی پیشرانه می رویم. در این بخش تیونر از دو توربوشارژ بزرگ تر اما بهینه تر در عملکرد استفاده کرده که مجموع خروجی را به 900 اسب بخار رسانده است. مسیر اگزوز نیز به طور کامل تغییر داده شده و از دریچه الکترونیکی نیز برای آن استفاده شده است.
با بهبود تنفس پیشرانه، برابوس 900 راکت آر طی 2.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. این آمار برای نسخه استاندارد پورشه 911 توربو اس برابر با 2.7 ثانیه است. شاید آن ها که کمتر با دنیای خودرو برخورد حرفه ای دارند بگویند این همه تلاش فقط برای 0.2 ثانیه! اما در پاسخ باید گفت صنعت خودرو در یک پلتفرم میلیون ها دلار سرمایه گذاری می کند تا همین یک دهم ها را شکست داده و به نام خود ثبت کند.

برابوس از رینگ های مونوبلاک21 و 22 اینچی سری پی پلاتینوم 5 پره برای این پروژه استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط