فونیکسریمکسبهتام

وزن سنگین‌تر زنان در تصادفات خسارتی

فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال

عصر خودرو- - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌های پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیش از دیگر گروه‌های سنی است.

فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز دوشنبه در گفت‌گویی در خصوص سن اخذ گواهینامه در خانم ها و آقایان توضیح داد: در بحث تصادفات جرحی وقتی که بر سن افراد تمرکز می‌کنیم و رده بندی را می‌بینیم در می‌یابیم که بیشترین زمانی که خانم‌ها تمایل به دریافت گواهینامه دارند بین 30 تا 40 سال است.

    وی ادامه داد: همچنین فراوانی مقصر بودن خانم ها در تصادفات نیز بین 30 تا 40 سال هست و از 50 سال به بالا این عدد کاهش می‌یابد و فراوانی اندکی دارد.

    رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت این موضوع گفت: وقتی سن خانم ها بالا می‌رود تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند کاهش چشمگیری می‌یابد.

    سرهنگ جوانبخت افزود: خانم ها گرفتن گواهینامه را جزء اولین کارها و اولویت‌ نخست خود قرار نمی‌دهند و سراغ آن نمی‌روند ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند.

    وی گفت: فقط پنج درصد از خانم‌های زیر 20 سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند و در بحث تصادفات رصد شده‌اند نیز شرایط به همین شکل است.

    خانم‌ها در تصادفات خسارتی بیشتر مقصر هستند

    رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هم درباره تصادفات بانوان توضیح داد و گفت: با وجود اینکه بانوان فقط در 12 درصد تصادفات جرحی مقصر هستند، اما این امار در تصادفات خسارتی 18 درصد است.

    سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه خانم ها در تصادفات خسارتی سهم تقصیر بیشتری نسبت به تصادفات جرحی دارند افزود: نکته‌ای وجود دارد که قرار نیست به قشر خاصی اشاره شود، بلکه باید به این موضوع پرداخت که دقیقاً چرا در تصادفات خسارتی قصور خانم‌ها بیشتر است که نیازمند کار کارشناسی است.

    وی گفت: جنس تصادفاتی که خانم‌ها در آن مقصر هستند خیلی وقت‌ها به این موضوع باز می‌گردد که عملکرد آنها در یک سری از صحنه‌های تصادف ضعیف‌تر است و در واقع مدیریت خوبی در مواجهه با خطر و تصادف ندارند. البته در بسیاری از این تصادفات عامل اصلای ممکن است یک راننده مرد باشد که با رفتار خطرناک راننده زن را از کنترل خودرو خود خارج می‌کند.

    رییس اداره تصادفات پلیس راهور همچنین در پایان افزود : در بحث تصادفات خسارتی تنها سه درصد از رانندگانی که خانم بوده اند فاقد گواهینامه بوده اند و این نشان دهنده آن است که باز هم خانم‌ها گواهینامه می‌گیرند و بعد نسبت به رانندگی اقدام می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط