فونیکسریمکسبهتام

عقب‌نشینی چین به نفع برقی‌های اروپا شد

عصر خودرو- میلان ندلیکوویچ، مدیر تولید شرکت ب ام و اعلام کرد که تقاضای قوی‌تری برای خودروهای الکتریکی خود در اروپا نسبت به انتظار می‌بیند که به جبران کاهش سفارشات در بزرگ‌ترین بازار خود در چین کمک می‌کند.

عقب‌نشینی چین به نفع برقی‌های اروپا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ندلیکوویچ در بازدید از کارخانه آلمانی ب ام و در دینگولفینگ به خبرنگاران گفت: در ابتدای سال انتظار کاهش سفارشات در اروپا را داشتیم اما این روند برعکس شد.

    اروپا یازدهمین ماه متوالی رشد فروش خودروهای سواری را در ژوئن ثبت کرد که افزایش 55 درصدی سفارشات خودروهای برقی را به همراه داشت و برای اولین‌بار در اتحادیه اروپا از فروش دیزلی پیشی گرفت. در همان ماه، فروش کلی خودرو در چین کاهش یافت زیرا بهبود اقتصادی این کشور متوقف شد.

    ندلیکوویچ گفت: در حال حاضر سفارشات برای خودروهای جدید ب ام و در چین و مطابق انتظار کاهش می‌یابد اما تقاضای ایالات‌متحده برای مدل‌های آن در حال افزایش است. در اروپا، جذب خودروهای تمام الکتریکی باعث رشد سفارش شد، در حالی که تقاضا برای خودروهای موتور احتراقی ثابت بود.

    ب ام و می‌خواهد خودروهای برقی 15 درصد از تحویل‌هایش در سال جاری را به خود اختصاص دهند و انتظار دارد مدل‌های تمام الکتریکی نیمی از کل فروش را تا سال 2030 به خود اختصاص دهند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، فشارهای نزولی قیمت برای خودروهای الکتریکی ب ام و با کاهش قیمت‌های شرکت تسلا، نیز افزایش می‌یابد. با این حال، ب ام و قصد ندارد قیمت خودروهای الکتریکی خود را کاهش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط