فونیکسریمکسبهتام

بررسی مشکلات صنعت خودروسازی در کمیسیون اصل نود

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات صنعت خودروسازی در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی مشکلات صنعت خودروسازی در کمیسیون اصل نود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح نشست عصر امروز کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت و معاونانش در خصوص بررسی مشکلات صنعت خودروسازی در کشور و اخذ مابه التفاوت ارز واردکنندگان پس از حذف ارز ترجیحی برگزار شد و ابعاد مختلف آن و همچنین بحث ساماندهی صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

    وی توضیح داد: بر اساس جمع بندی نهایی مقرر شد کارگروهی با حضور وزارت صمت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون اصل نود تشکیل شده و نتیجه بررسی این کارگروه طی 10 روز آینده به کمیسیون اصل نود اعلام شود.

    وی همچنین با بیان اینکه در این جلسه مسائل مربوط به مجتمع فولاد میبد هم بررسی شد، گفت:  وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات این مجتمع توضیحاتی ارائه کرد؛ قرار شد آقای علی‌آبادی برنامه‌های خود برای حل و فصل مشکلات این مجتمع به کمیسیون اعلام کند.

    خضریان اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات این جلسه، حضور شرکت قطعه ساز کروز با دو عضو هیات مدیره در شرکت ایران خودرو و همچنین فعالیت به عنوان تولید کننده قطعات ایران خودرو است که این موضوع بر خلاف ماده 47 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و از مصادیق تملک سهام شرکت‌هایی است که موجب اخلال در رقابت می‌شوند لذا با توجه به تخلف صورت گرفته شده شورای رقابت مکلف به اصلاح این اقدام و رفع تعارض منافع شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط