فونیکسریمکسبهتام

تقویت همکاری صنعت و دانشگاه

هزار دانشجو بورسیه خودروسازی می‌شوند

عصر خودرو- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر تقویت همکاری‌های صنعت و دانشگاه از امضای تفاهم‌نامه ۶ دانشگاه با شرکت خودروسازی سایپا خبر داد که بر اساس آن هزار دانشجو از مهر ماه امسال بورسیه این شرکت می‌شوند.

هزار دانشجو بورسیه خودروسازی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری 6 دانشگاه صنعتی کشور با شرکت خودروسازی سایپا که با حضور رؤسای 6 دانشگاه صنعتی و مدیرعامل سایپا با موضوع بورسیه هزار دانشجو در رشته‌های مورد نیاز این شرکت برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه یک الگو در این مسیر است و می تواند راه برای تعریف بورسیه با سایر شرکت‌های بزرگ صنعتی و تولیدی باز کند.

    وی تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای توجه به اشتغال دانش‌آموختگان است که از تاکیدات مقام معظم رهبری است و علاوه بر اینکه آینده شغلی دانشجویان را تضمین می کند برای شرکت سایپا هم یک افتخار است که در راستای مسئولیت اجتماعی با دانشگاه همکاری می کند.

    همکاری با دانشگاه پیشرفت صنعت را مضاعف می‌کند

    قائم مقام وزیر علوم نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری زیادی در دانشگاه وجود دارد که اگر صنایع از این ظرفیت استفاده کنند، پیشرفت کشور چند برابر می شود. با امضای این تفاهم‌نامه، از مهرماه امسال هزار دانشجوی دوره کارشناسی در رشته‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام می شود، بورسیه سایپا می شوند. بر این اساس در دوره تحصیل حقوق دریافت می کنند و بعد از تحصیل هم در شرکت سایپا استخدام می شوند.

    محمد سلیمانی افزود: این تفاهم‌نامه به سایپا کمک می کند تا افراد نخبه و توانمند را با انجام مصاحبه از میان داوطلبان واجد شرایط کنکور سراسری انتخاب کند و سرمایه انسانی شرکت را بهبود بخشد.

    ضوابط آموزشی همکاری با صنایع تدوین شده است

    معاون آموزشی وزیر علوم در این نشست گفت: ضوابط آموزشی همکاری با صنایع در شورای عالی گسترش و شورای عالی برنامه‌ریزی تدوین شده است. در سال گذشته اولین بورسیه دانشگاه و صنعت در دانشگاه یزد اجرا شد و با استفاده از این تجربه، ضوابط این نوع آموزش به تصویب مراجع ذی صلاح وزارت علوم رسید.

    قاسم عموعابدینی افزود: در روش ارتباط با صنعت در دوره کارشناسی 100 واحد به دروس عمومی و تخصصی و 40 واحد به دروس ارتباط با صنعت اختصاص دارد که از این 40 واحد، 25 واحد به دروس مورد نیاز صنعت پیشنهاد دهنده بورسیه و 15 واحد به کار آورزی، کارآموزی و پروژه دانشجویان مرتبط است. در واقع در این روش، هشت واحد درسی به واحدهای دوره کارشناسی اضافه شده است.

    همکاری ما با دانشگاه فراتر از بورسیه است

    مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا نیز در این نشست گفت: همکاری ما با دانشگاه فراتر از بورسیه است و با دانشگاه‌ها قرارداد همکاری اجرایی می بندیم تا در زمینه‌های تولید خودرو و راه اندازی کارخانه های جدید با ما همکاری کنند.

    محمدعلی تیموری افزود: اخیرا با دانشگاه صنعتی شاهرود تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم که بر اساس آن، دانشگاه در تمام مراحل احداث کارخانه زامیاد دیزل در شاهرود با ما همکاری می کند.

    وی با اشاره به اینکه اولین قرارداد همکاری ما با دانشگاه صنعتی شریف بوده است و امروزه تعدادی از دانش آموختگان این دانشگاه در سطح مدیریتی با شرکت سایپا همکاری دارند، گفت: در سایپا به روی همه دانشگاه‌های صنعتی باز است و آماده همکاری با آنها هستیم.

    دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و تهران در قالب این تفاهم‌نامه با سایپا همکاری دارند و دانشگاه صنعتی شاهرود نیز قبلا با شرکت زامیاد قرارداد همکاری منعقد کرده است.

    رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق الکترونیک، مهندسی متالوژی، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی شیمی- پلیمر رشته‌های مورد نیاز شرکت سایپا در این تفاهم نامه هستند.

    ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو به عنوان بورسیه سایپا در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری که به‌زودی منتشر می شود، اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط