فونیکسریمکسبهتام

اکس پنگ جی۶ ؛ شاسی بلند با کیفیت چینی +عکس

عصر خودرو- اکس پنگ یا شیائوپنگ موتور نام تولیدکننده خودروهای الکتریکی در کشور چین است که دفتر مرکزی آن در شهر گوانگژو قرار داد و یک دفتر عملیاتی نیز در مانتین ویو کالیفرنیا(آمریکا) تاسیس کرده است.

اکس پنگ جی۶ ؛ شاسی بلند با کیفیت چینی +عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، این کمپانی فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرده و در سال 2018 بالغ بر 3 هزار شغل ایجاد کرده است.

در مطلب امروز سراغ محصول جدید اکس پنگ با نام جی6 می رویم که در بازار چین از 29200 تا 38500 دلار قیمت دارد و با توجه به شرایط بازار چین، یک محصول گران قیمت محسوب می شود.

جی6 همانند اکثر کراس اوورهای جدید بازار جهانی، از چراغ های اصلی جلو بسیار باریک استفاده می کند و قسمت سپر جلو نیز به بخشی یکپارچه با کل بدنه تبدیل شده است. شیب کوپه ستون آخر نیز یکی دیگر از مواردی است که این روزها زیاد در طراحی کراس اوورها مشاهده می کنیم.

چراغ های اصلی عقب در اکس پنگ جی6 در مقایسه با سایر محصولات چینی به مراتب جذاب تر طراحی شده اند و منظره یکپارچه ای را ایجاد کرده اند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4753 میلیمتر در طول، 1920 میلیمتر در عرض و 1650 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. از جی6 به عنوان رقیب چینی تسلا مدل 3 نام می برند.

رینگ های آلومینیومی استاندارد 20 اینچی وظیفه جابجایی اکس پنگ جی6 با وزنی نزدیک به 2 تن را برعهده دارند.

فضای داخل کابین جی6 جز بهترین نمونه های بازار چین است؛ هم از منظر کیفیت مواد اولیه و هم از نظر طراحی مینیمال خلاقانه ای که همراه دارد.
نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه 15 اینچی، نمایشگر 10 اینچی خطی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، شارژ بی سیم، تنظیم الکتریکی صندلی ها، 2 نگهدارنده لیوان در کنسول میانی، شارژ تایپ سی و اِی برای ردیف ها و... جز اولین مواردی هستند که هنگام حضور در کابین جی6 متوجه آن ها خواهید شد.

سقف پانورامیک، سوکت 12 ولت، پشتیبانی از فرمان های صوتی و... نیز بخش دیگری از ویژگی های این کراس اوور چینی هستند.

اکس پنگ جی6 در 5 تریم عرضه می شود که نمونه پرچمدار با نام مکس از 2 موتور الکتریکی بهره می برد. میزان خروجی این پیشرانه 480 اسب بخار است. خودرو طی 3.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت تمامی تریم ها روی 200 کیلومتر برساعت محدود شده است.
سایر تریم های اکس پنگ از تک موتور الکتریکی روی محور عقب استفاده می کنند.

برد حرکتی با توجه به تریم از 580 تا 755 کیلومتر محاسبه شده است. برد حرکتی در تریم پرچمدار 700 کیلومتر است. باتری نیز با توجه به تریم از نوع لیتیم-یون فسفات و لیتیم خنک شونده با مایع استفاده شده است.

یکی دیگر از نقاط قوت اکس پنگ جی6 به معماری 800 ولت آن مربوط می شود که امکان شارژ سریع باتری را فراهم می کند. با استفاده از شارژر 3سی(همراه خودرو ارائه می شود) تنها 10 دقیقه شارژ کافی است تا انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر در باتری ذخیره شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم