فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن قطعه سازان همگن:

ایران برگ‌برنده‌های متعددی در بازار خودرو روسیه دارد

عصر خودرو- عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور معتقد است: خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی دارای برگ برنده‌های متعددی در بازار بزرگ روسیه هستند و در کنار تلاش صنعتگران، دستگاه‌های مسئول باید کمک کنند تا از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ایران برگ‌برنده‌های متعددی در بازار خودرو روسیه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ب نقل از ایرنا، ابراهیم دوست‌زاده"دوشنبه همزمان با نخستین روز از نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی 2023 مسکو افزود: امسال برای دومین سال متوالی، خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی حضوری پررنگ و منسجم را در نمایشگاه اتومبیلیتی رقم زدند.

    وی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه صنعت خودروسازی روسیه، خاطرنشان‌کرد: پارسال این مساله و ضرورت همکاری با کشورهایی نظیر ایران، چین، هند و ترکیه، شاید در سطح کف جامعه روسیه مشهود نبود، اما دولتمردان و مدیران این کشور استنباط درستی از مشکل تحریم‌ها داشتند.

    دوست‌زاده تصریح کرد: با توجه به تداوم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بین‌المللی و تأثیر آن بر صنعت خودروی روسیه و بازار این کشور، انتظار می‌رود فعالان صنعت خودروی ایران حضور بهتر و موفق تری در این نمایشگاه داشته باشند.

    وی تاکید کرد: در این راستا نیازمند کمک و مساعدت دولت برای شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم از جمله رفع مشکلات گمرکی، یکسان‌سازی استانداردهای خودرویی بین دو کشور، کاهش مشکلات حمل و نقل و همچنین نقل و انتقال پول هستیم و دولت به عنوان تسهیلگر به یاری صنعتگران بشتابد.

    این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه‌داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز در این راستا همراهی لازم را داشته باشند و نباید اجازه دهیم این فرصت تاریخی بسوزد، چرا که فعالان کشور ترکیه، چینی‌ها، هندی‌ها و پاکستانی‌ها می‌توانند استفاده مطلوب تری از این فرصت داشته باشند.

    وی در عین حال یادآور شد: هم اکنون نیز فعالان صنعتی ترکیه و چین در بازار روسیه به مراتب جلوتر از ایرانی‌ها هستند، اما برگ برنده اصلی ما در بعد مسافت و همسایگی است.

    تولید خودروی مشترک

    دوست‌زاده همچنین در خصوص تولید خودروی مشترک با روس‌ها، گفت: پتانسیل و قابلیت لازم در این زمینه در بدنه خودروسازی ایران و روسیه وجود دارد، اما این مساله قواعد خاص خود را دارد و ابتدا باید باورمان در خصوص تولید خودروی مشترک در کشور دیگر تغییر کند.

    وی معتقد است: با توجه به خروج اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از بازار خودروی روسیه، اکنون فضای همکاری فراهم است؛ بر این اساس همه چیز بستگی به خودمان و انجام انتخاب مناسب دارد و به نوعی باید در این بخش متفاوت از گذشته عمل کنیم و از تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم.

    این عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با اشاره به حضور منسجم شرکت‌های ایرانی در قالب یک پاویون در این نمایشگاه، تصریح کرد: این موضوع ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاهی، جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و ریسک نرسیدن به موقع قطعات، اجزا و مجموعه‌ها و همچنین دریافت خدمات باکیفیت‌تر، بازتاب بهتر و مناسب‌تری در بین کشورها و شرکت‌های حاضر در این رویداد نمایشگاهی خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در این رویداد بزرگ نمایشگاهی حاضر شده است.

    امسال 32 شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، 2 شرکت بازرگانی و همچنین 28 شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی 2023 حضور دارند که متراژی بالغ بر یک هزار و 800 متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

    نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو از 21 تا 24 آگوست 2023 (30 مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپاست.

    بنا بر اعلام برگزار کنندگان، علاوه‌بر روسیه، نمایندگان شرکت‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی،هند، ترکیه، بلاروس، هنگ کنگ، بلاروس، مجارستان، آلمان، اندونزی، ایتالیا، قزاقستان، مکزیک، امارات متحده عربی، لهستان، سنگاپور، تایلند، تایوان و ازبکستان در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند.

    برای مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط