فونیکسریمکسبهتام

خودکفایی کشور در تولید لاستیک تا افق ۱۴۰۵

عصر خودرو- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱۵ هزار تن خط توسعه‌ای لاستیک در دست اقدام است و تا افق ۱۴۰۵ به خودکفایی خواهیم رسید.

خودکفایی کشور در تولید لاستیک تا افق ۱۴۰۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ صولت مرتضوی بعد از ظهر امروز 31 مردادماه در حاشیه بازدید از کارخانه لاستیک بارز کرمان اظهار کرد: 250 میلیون تن لاستیک در کشور تولید می‌شود که سهم این کارخانه معادل 48 درصد تولید کشور است.

    او با بیان این مطلب که واردات لاستیک 120 هزار تن در سال است، عنوان کرد: گروه صنعتی بارز طی چهار ماهه اول امسال 12.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط رشد تولید داشته و این به معنی تحقق فرمان مقام معظم رهبری است.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های متنوع گروه صنعتی لاستیک بارز در سراسر کشور عنوان کرد: 115 هزار تن خط توسعه‌ای لاستیک در دست اقدام است و تا افق 1405 به خودکفایی خواهیم رسید.

    او افزود: امیدورایم در افق 1405 واردات لاستیک با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تولید لاستیک توسط دولت و بخش خصوصی، به صفر رسد.

    مرتضوی بیان کرد: گروه صنعتی بارز تا انتهای سال 1403 به رشد 35 درصدی در تولید لاستیک دست پیدا کند.

    به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان، با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام و با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط