فونیکسریمکسبهتام

خریداران خودرو در آمریکا رکورد زدند

عصر خودرو- انتظار می‌رود فروش خودروهای جدید در ایالات‌ متحده، ماه آگوست افزایش یابد که به کمک بهبود عرضه و تقاضای زیاد برای حمل و نقل شخصی است.

خریداران خودرو در آمریکا رکورد زدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش مشترک J.D. Power و GlobalData، تخمین زده می‌شود که فروش خودروهای جدید ایالات‌متحده شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی در ماه آگوست به یک میلیون و 354 هزار و 600 دستگاه برسد که 15.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

    توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در J.D. Power در بیانیه‌ای گفت خرده‌فروشان به فروش خودروها قبل از رسیدن خودرو به نمایندگی ادامه می‌دهند. با این حال، خریداران با افزایش سطح موجودی، اکنون می‌توانند وسایل نقلیه را از فروشندگان خریداری کنند.

    موجودی‌های خرده‌فروشی در ماه آگوست نسبت به سال قبل 48.4 درصد افزایش یافت. با این حال، انباشت موجودی ممکن است منجر به کاهش سود فروشندگان شود که همچنین با فشار ناشی از افزایش نرخ بهره مواجه است.

    طبق این گزارش، برآورد می‌شود مصرف‌کنندگان 47.8 میلیارد دلار برای خودروهای جدید هزینه کنند که بالاترین رکورد در ماه آگوست و 10.5 درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، قیمت معاملات خودروهای جدید احتمالاً با کاهش 1.2 درصدی نسبت به سال قبل مواجه خواهد شد زیرا فروش بخش‌های خودروهای کوچک‌تر افزایش یافته است که ذاتاً قیمت معاملات پایین‌تری دارند.

    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود فروش جهانی برای سال 2023 به 86.8 میلیون دستگاه در مقایسه با برآورد قبلی 86.4 میلیون واحدی با توجه بهبود مداوم در زنجیره تامین برسد. پیش بینی می‌شود فروش جهانی خودروهای سبک برای سال 2024 به 90.2 میلیون دستگاه برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم