فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت:

۱۰۰ دستگاه شارژر خودروهای برقی در سراسر کشور وجود دارد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ۱۰۰ دستگاه شارژر خودروهای برقی در سراسر کشور، گفت: خودروهای برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۱۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارند و بر این اساس به‌شدت اقتصادی هستند.

۱۰۰ دستگاه شارژر خودروهای برقی در سراسر کشور وجود دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «عباس علی‌آبادی» امروز (دوشنبه) در آیین بهره برداری از 15 ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران اظهار داشت: همه این ایستگاه‌ها سریع شارژر نیستند، بلکه تعدادی از آنها شارژ کند هستند.

    وی افزود: شارژرهای خیابانی برای مواقع اضطراری هستند و علاوه بر آن، امکان شارژ خانگی نیز فراهم شده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروهای برقی بومی سازی شده است، گفت: امکان نصب شارژرها در روستاها نیز به خاطر وجود برق امکانپذیر شده است.

    علی آبادی با اشاره به اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند، گفت: این خودروها برای هر 100 کیلومتر پیمایش به 15 کیلووات ساعت برق نیاز دارند، ضمن اینکه آلودگی تولید نمی کنند و امروز این خودروها در دنیا به خاطر استفاده از خودروهای لیتیمی به سرعت در حال توسعه هستند.

    کمبود لیتیم و حرکت به سمت خودروهای هیدروژنی

    وی بیان‌داشت: استفاده از خودروهای برقی تا 10 سال با این وضعیت ادامه خواهد داشت، اما محدودیت اصلی کمبود منابع لیتیم و سدیم در جهان است که جزو فلزات محدود هستند.

    وزیر صمت ادامه‌داد: با این حال به دلیل فراوانی آب، هیدروژن پتانسیل خوبی برای ذخیره انرژی دارد و امروز مطالعات در جهان به سمت خودروهای هیدروژنی است.

    وی اظهار داشت: از برق خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر می توان هیدروژن درست و به عنوان ذخیره کننده برق استفاده کرد، امروز خودروها به صورت کامل هیدروژنی نیستند بلکه خودروهای هیبریدی در حال تولید است.

    علی‌آبادی با بیان اینکه امروز شهر تهران به نهضت خودروهای برقی نیاز دارد، گفت: پیش از این به شهرداری تهران پیشنهاد داده بودیم، اما اهتمام لازم وجود نداشت.

    وی خاطرنشان کرد: در دوره زاکانی، شهردار تهران این حرکت زیبنده و ارزشمند اتفاق افتاد و امیدواریم روزی برسد که شهر را هیدروژنی کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط