فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل پالایش و پخش:

محدودیتی برای سوخت‌گیری وجود ندارد

مشکلی در حوزه ناترازی بنزین نداریم

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: محدودیتی در حوزه سوخت‌گیری جایگاه‌ها وجود ندارد و کارت‌های اظرار را افزایش دادیم‌ تا مشکلی ایجاد نشود.

محدودیتی برای سوخت‌گیری وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جلیل سالاری امروز در مراسم طرح کیفی سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص محدودیت سقف سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت اظهار کرد: محدودیتی در حوزه سوخت‌گیری جایگاه‌ها وجود ندارد با توجه به اینکه کارت سوخت را در اختیار همه مردم قرار داده‌ایم کارتی را به عنوان کارت اضطرار در جایگاه‌های سوخت پیش‌بینی کرده‌ایم.

    وی اضافه کرد: تعداد کارت‌ها را افزایش داده‌ایم اما قطعا باید در حوزه کارت‌های جایگاه‌ها تراکنش را کنترل کنیم چرا که هر چه میزان کارت جایگاه‌ها را افزایش دهیم با توجه به اینکه قیمت نرخ دوم با کارت اعتبار یکسان است باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بند «ب» قانون بودجه سال 1402 در تبصره 14 باید این فرهنگ سازی ایجاد شود که مردم از کارت‌های خود استفاده کنند، گفت: در کارت‌های سوخت شخصی 210 لیتر وجود دارد که ظرفیت قابل قبولی است و در شرایط اضطرار نیز می‌تواند از کارت‌های جایگاه استفاده کنند.

    سالاری اظهار کرد: تعداد کارت‌های جایگاه‌ها را اضافه کرده‌ایم تا چالشی در این بخش وجود نداشته باشد.

    مشکلی در حوزه ناترازی بنزین نداریم

    وی در خصوص ناترازی بنزین گفت: در حال حاضر شرایط مساعد است و مشکل خاصی نداریم در بخش نفت گاز نزدیک به پنج میلیارد متر مکعب ذخیره‌سازی در نیروگاه‌ها انجام داده‌ایم. پیشنهاد داده‌ایم که بخشی صادر شود و اکنون صادرات نفت گاز را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی دو محموله نیز اتفاق افتاده است.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اربعین نیز تصریح کرد: برای زواری که در مسیر هستند هم جایگاه‌ها را تجهیز و هم جایگاه‌های سیار را مجهز کرده‌ایم و تاکنون نیز در این بخش با مشکلی مواجه نبودیم.

    سالاری میزان مصرف بنزین را به طور میانگین حدود 114 میلیون لیتر عنوان و اظهار کرد: در خصوص واردات نیز باید گفت که مکانیزم ما سوآپ است.

    هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر این‌که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم، گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین شایعاتی است که برخی از رسانه‌ها در بیرون از کشور مطرح می‌کنند.

    وی با بیان اینکه یک زمان بخش فرسودگی تجهیزات مطرح بود در حالی که ما در حوزه تجدیدپذیرها دانش فنی و ساخت داخل را به روز کردیم و دستاوردهای زیادی را در این بخش‌ها به دست آورده‌ایم، تصریح کرد: در حوزه کارت‌خوان‌ها نیز به راحتی می‌توانیم وضعیت کارت‌خوان‌ها را پایش کنیم.

    سالاری اضافه کرد: زمانی که کار را در مجموعه پالایش و پخش آغاز کردیم تنها 9000 کارت سوخت وجود داشت، اما فقط در سال گذشته چهار میلیون کارت صادر کردیم. علاوه بر این 25 تا 30 درصد از کارت‌خوان‌ها دچار مشکل بود که اکنون این عدد به طور میانگین به سه تا پنج درصد رسیده است.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که در سنوات گذشته نیز رسانه‌های بیگانه با تبلیغاتی که انجام می‌دادند قصد داشتند اذهان عمومی را تشویش کنند، گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین توسط وزیر نفت و مسئولین نظام رد شده و قطعا بحث مدیریت مصرف بنزین وجود دارد.

    وی با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در کشور بالا است اظهار کرد: نیاز است که ظرفیت‌های دیگری را ایجاد کنیم یعنی بتوانیم خودروهای فرسوده را از رده خارج و میزان مصرف خودروهای موجود را کاهش دهیم.

    سالاری با بیان این‌که حدود 60 میلیارد دلار سالانه در بخش حمل و نقل سوخت می‌سوزانیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم بخشی از این عدد را در بخش صادرات ببریم این منابع می‌تواند در داخل کشور مصرف و صرف اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها و تکمیل زنجیره ارزش شود.

    مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: به دنبال اضافه شدن پتروپالایشگاه‌ها هستیم یعنی باید به سمتی برویم که خوراک صنعت پتروشیمی را افزایش دهیم که برای این کار نیاز به فرهنگ سازی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط