فونیکسریمکسبهتام

سهم ۱۴ درصدی سی ان جی در سبد سوخت خودرو‌های سبک

عصر خودرو- رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد کاهش مصرف سی ان جی در کشور گزارش شده است به طوری که سهم سی ان جی در سبد سوختی کشور در خودرو‌های سبک از ۲۱ به ۱۴درصد کاهش پیدا کرده است.

سهم ۱۴ درصدی سی ان جی در سبد سوخت خودرو‌های سبک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن جوهری رئیس هیئت مدیره  انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت:  مصرف سی ان جی در کشور طی سال گذشته میانگین روزانه مصرف 24 میلیون مترمکعب گزارش شد.

    رئیس هیئت مدیره  انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: حدودا سهم سی ان جی در سبد سوخت خودرو‌های سواری سبک 21 درصد بود متاسفانه علی رغم مصرف بنزین در کشور ما انتظار داشتیم مصرف سی ان جی افزایش باشد، اما این اتفاق نیفتاده است.

    او گفت: در حال حاضر ما 17 درصد کاهش مصرف سی ان جی را در کشور داشته ایم و سهم سی ان جی هم در سبد سوخت خودرو‌های سبک از 21 درصد به 14 درصد کاهش پیدا کرده است و این واقعا برای ما مطلوب نیست.

    جوهری گفت: ما در شرایطی هستیم که با ناترازی مصرف سوخت مواجه ایم و تقریبا 50 درصد ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی کشور خالی است و باتوجه به اینکه باید از سبد سی ان جی برای جبران ناترازی سوخت بنزین استفاده می‌کردیم متاسفانه به دلیل کمبود تقاضا این اتفاق نیفتاده است.

    رئیس هیئت مدیره  انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: علت کمبود تقاضا سی ان جی کم کاری خودروسازان در این رابطه است چراکه تقریبا در دوسال گذشته تولید خودرو دوگانه سوز در کشور متوقف شده است.

    او گفت: همچنین مصوبات تبدیل خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز به دلیل مشکلات موثر نبوده و واردات خودرو‌های دوگانه سوز خارجی ممنوع بوده است.

    جوهری گفت:  امسال هم انتطار داشتیم که با آزاد شدن خودرو‌های خارجی برای خودرو‌های دوگانه سوز شرایطی ویژه‌ای در نظر گرفته شود که این اتفاق نیفتاد. اگر واردات خودرو‌های دوگانه سوز خارجی با تعرفه صفر گمرک انجام شود می‌تواند در کوتاه مدت تاثیر بسیار زیادی در جایگزینی سی ان جی و بنزین داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط