فونیکسریمکسبهتام

با اعتصاب کارکنان

فورد آمریکا ساخت کارخانه ۳.۵ میلیارد دلاری باتری خودروهای برقی را متوقف کرد

عصر خودرو- شرکت آمریکایی فورد موتور در پی اعتصاب کارکنان خود، ساخت کارخانه باتری خودروهای برقی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در شهر مارشال در ایالت میشیگان را متوقف کرد.

فورد آمریکا ساخت کارخانه ۳.۵ میلیارد دلاری باتری خودروهای برقی را متوقف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت آمریکایی فورد موتور در پی اعتصاب کارکنان خود، ساخت کارخانه باتری خودروهای برقی به ارزش 3.5 میلیارد دلار در شهر مارشال در ایالت میشیگان را متوقف کرد.

    بنا بر این گزارش، شرکت فورد با فشار مالی ناشی از اعتصاب کارگران و فشارهای سیاسی قانونگذاران مواجه است؛ قانونگذارانی که از آن می‌خواهند روابط خود را با یک شرکت چینی که در فعالیت این کارخانه همکاری می‌کند، قطع کند.

    این خودروساز از برنامه های خود برای ساخت این کارخانه در ماه فوریه رونمایی کرد و قول داد که حدود 2500 کارگر را برای ساخت باتری وسایل نقلیه الکتریکی جدید و فعلی استخدام کند.

    فورد در آن زمان اعلام کرد که از فناوری شرکت چینی CATL، بزرگترین سازنده باتری در جهان، استفاده خواهد کرد.

    اما از زمان رونمایی از این طرح‌ها، فورد مورد توجه بازرسان کنگره آمریکا قرار گرفته است که شرکت CATL را به انجام تجارت با شرکت‌های معدنی در منطقه سین کیانگ چین متهم می‌کنند. کار اجباری گسترده در سین کیانگ، ایالات متحده را وادار کرد تا سال گذشته قانونی را وضع کند که واردات هر گونه مواد از آنجا را ممنوع کند، مگر اینکه ثابت شود آنها با کار اجباری ساخته نشده‌اند.

    اگرچه این شرکت چینی اعلام کرد که تمام دارایی‌های خود را در سین کیانگ پیش از این در سال جاری میلادی فروخته است، بازرسان کنگره آمریکا ادعا می‌کنند که تجارت این شرکت هنوز با استخراج معدن در این منطقه مرتبط است.

    مقامات فورد نیز اعلام کرده‌اند که آنها هیچ کالایی از CATL نمی خرند و صرفاً از فناوری آن استفاده می کنند و با این شرکت چینی برای رسیدگی به مسائل حقوق بشر در زنجیره تامین خود همکاری خواهند کرد.

    سخنگوی فورد در ایمیلی گفت که این شرکت "کار را متوقف می‌کند و هزینه‌های ساخت و ساز در پروژه مارشال را محدود می‌کند تا زمانی که مطمئن شویم که می‌توانیم به طور رقابتی کارخانه را اداره کنیم.

    در این ایمیل آمده است: تعدادی ملاحظات وجود دارد. ما هیچ تصمیم نهایی در مورد سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در آنجا نگرفته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط