فونیکسریمکسبهتام

«خودرو» با ارز همراه نشد

عصر خودرو- بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته نشان از آن دارد که به‌رغم روند صعودی نرخ ارز از روز شنبه، بازار خودرو از ثبات نسبی برخوردار بوده و در برخی موارد با کاهش قیمت نیز مواجه شده است.

«خودرو» با ارز همراه نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، وضعیت بازار ارز همیشه یکی از فاکتورهای سرنوشت‌ساز بازار خودرو بوده است؛ به طوری که قیمت خودرو طی سال‌های گذشته همیشه تبعیت خود از نرخ ارز را به اثبات رسانده است. در روندی عجیب طی دو روز گذشته نرخ دلار با روندی صعودی از کانال 50هزار تومان گذشت، اما بازار خودرو تا زمان نگارش این گزارش واکنش خاصی نسبت به این موضوع نداشته است.

    برای بررسی بازار خودرو قیمت 18 خودروی پرطرفدار داخلی و مونتاژی در بازه یک‌هفته‌ای بین 9 تا 16 مهرماه رصد شده است. جالب اینکه به‌رغم رشد نرخ ارز در بازار، هیچ‌یک از این 18 خودرو با رشد قیمت مواجه نبوده‌اند. در مقابل بهای سه خودروی داخلی و شش خودروی مونتاژی با کاهش همراه بوده و 9 محصول دیگر روی همان قیمت 9 مهرماه ثابت مانده‌اند.

    از بین خودروهای داخلی کوئیک R دنده‌ای و پژو 207 MC اتوماتیک هر کدام با 5میلیون افت قیمت و دنا پلاس دنده‌ای با 10میلیون تومان کاهش قیمت مواجه بوده‌اند. برخی محصولات خودروسازان خصوصی نیز بین 5 تا 20میلیون تومان افت بها در بازار را تجربه کرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم