فونیکسریمکسبهتام

ساخت گرم‌کن‌های صندلی خودرو برای ۳۰ هزار دستگاه در دستور کار دانش‌بنیان‌ها

عصر خودرو- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به دانش فنی ساخت چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، گرمکن‌های خودرو را ساخته و طی انعقاد قراردادی با سایپا قرار است برای ۳۰ هراز دستگاه خودرو گرمکن صندلی به تولید برساند.

ساخت گرم‌کن‌های صندلی خودرو برای ۳۰ هزار دستگاه در دستور کار دانش‌بنیان‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علی قره‌خانی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه فعالیت‌ این شرکت را در صنعت خودرو ذکر کرد و گفت: ما در این حوزه محصولات نانویی داریم که مهمترین آنها گرمکن صندلی است که آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم. در این گرم‌کن‌ها از مواد نانویی استفاده شده است.

    وی با بیان اینکه این گرمکن‌ها به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌نانو از کیفیت بالایی برخوردارند، اظهار کرد: در حال حاضر با شرکت سایپا برای این گرمکن‌های صندلی قرارداد داریم و قرار است امسال برای 30 هزار دستگاه خودرو، گرمکن صندلی تولید کنیم.

    قره‌خانی خاطر نشان کرد: به منظور تولید و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی، چاپگری ساخته‌ایم که از طریق آن با کمک جوهرهای نانویی می‌توانیم محصولاتی نظیر گرمکن‌ صندلی و حسگر و پنل خودروها تولید کنیم. در این فناوری با استفاده از نانوجوهرها امکان ساخت افزاره‌های الکترونیک منعطف و ارزان فراهم ‌شده است.

    به گفته این محقق در حال حاضر امکان چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، RFID تگ‌ها، گرمکن‌های انعطاف‌پذیر، حسگرهای انعطاف‌پذیر به همراه قابلیت تحقیق و توسعه روی سایر کاربردهای حوزه الکترونیک چاپی توسط این دستگاه، وجود دارد.

    به نقل از ستاد نانو، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: با بومی‌سازی دانش ساخت این دستگاه، هم اکنون قابلیت ساخت و ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به منظور تولید انواع محصولات تجاری حوزه الکترونیک چاپی در کشور میسر شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط