فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

واردات خودروهای کارکرده به بازار ثبات می‌بخشد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت برای واردات خودروهای کارکرده منجر به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو می‌شود و از سوی دیگر روند کاهش قیمت در بازار را کلید خواهد زد.

واردات خودروهای کارکرده به بازار ثبات می‌بخشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهزاد رحیمی با اشاره به تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت و تصویب آن در دولت، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی امروز بازار خودرو بالا بودن میزان متقاضیان است که شرکت های خودروسازی نیز قادر به تامین آن نیستند که مصوبه هیات دولت درباره آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به منظور تعادل بخشیدن به عرضه خودرو در بازار است.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار کرد: شاید در ظاهر برای حمایت از تولید داخل، واردات خودروهای کارکرده مخالفانی داشته باشد اما این فرصت مناسبی است تا از طریق واردات خودروهای کارکرده بخشی از تقاضای داخلی پاسخ داده شود. از سوی دیگر این فرصت فراهم خواهد شد تا خودروسازان داخلی هم عرضه محصولات خود را افزایش دهند و هم کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.

    نماینده مردم بانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تلاش وزارت صمت و دولت به دنبال تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده می‌تواند با انجام واردات در میان مدت تعادلی را در بازار خودرو به وجود بیاورد، از سوی دیگر به تقاضاهای موجود در بازار پاسخ دهد. امروز افرادی که در نوبت انتظار برای دریافت خودرو هستند به ناچار به سراغ واسطه‌ها و کف بازار می روند و باید پول بیشتری بپردازند که این رویه خود به خود منجر به افزایش قیمت می شود.

    رحیمی در پایان تاکید کرد: با واردات خودروهای کار کرده، متقاضی امکان انتخاب بین خودروی وارداتی و تولید داخل را دارد و این موضوع خود به خود منجر به کاهش قیمت در بازار خودرو خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط