فونیکسریمکسبهتام

وزیر کشور: کاپوتاژ خودرو در مرز بانه کردستان تا ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود

عصر خودرو- وزیر کشور گفت: تصمیم‌هایی در خصوص کاپوتاژ خودرو (برگه خروج بین‌المللی خودرو) از مرز «سیرانبند بانه» گرفته شده است که تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وزیر کشور: کاپوتاژ خودرو در مرز بانه کردستان تا ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان بانه اظهار کرد: امروز در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به کردستان به همراه جمعی از مسئولان از چند واحد تولیدی بازدید و به مشکلات آنها رسیدگی شد.

    وی با اشاره به بازدید از مرز سیرانبند بانه، افزود: این مرز با مشکل‌هایی مواجه است و با توجه به اینکه ظرفیت مهمی برای شهرستان بانه به شمار می‌رود در این بازدید به مسائل پیش روی آن رسیدگی و تصمیم‌هایی لازم هم گرفته شد.

    وزیر کشور اضافه کرد: در زمینه بحث کاپوتاژ خودرو مقدماتی نیاز دارد و امید می‌رود تا یک ماه آینده برطرف شود.

    کاپوتاژ در لغت و نیز اصطلاح رایج چند معنا دارد، اما بیشتر به برگه خروج خودرو گفته می‌شود که راننده آن می‌تواند از وسیله شخصی خود در کشور دیگری نیز استفاده کند.

    وحیدی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی مناسبی در این مرز شکل گرفته است، گفت: این مرز شرایط مناسبی دارد و در راستای بهبود وضعیت آن نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

    وی در پاسخ به پرسشی در مورد بازگشایی دیگر بازارچه‌های مرزی مانند «هنگه ژال» بانه، اظهار کرد: در راستای تامین نیاز مرزنشینان و رونق تجارت محلی در کنار تجارت کلان، هر منطقه‌ای که زمینه آن وجود داشته باشد با موافقت کشور همسایه اقدام به بازگشایی بازارچه های مرزی آن خواهیم کرد.

    بر اساس این گزارش، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح 16 کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

    رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

    رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

    افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج و بانه، دیدار با روحانیان، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی 17 تیر 1401 دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

    رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم